۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۴۸۱۱
مدیر مدرسه علمیه کوثر:

حوزه نباید نمره محور باشد

مدیر مدرسه علمیه کوثر با تاکید بر اینکه حوزه نباید نمره محور باشد، گفت: کم رنگ شدن دروس اخلاقی و عملی با عنوان تحول و ایجاد رقابت برای کسب معدل آموزشی بالا خطری جدی است که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند.
تهذیب

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با درخصوص مشکلات و آسیب‌هایی که دامن‌گیر حوزه‌های علمیه شده است، گفت: کم رنگ شدن بحث تزکیه از مهمترین آسیب‌های حوزه‌های علمیه است .

وی افزود: در گذشته طلاب برای خودسازی و تربیت نفس اهمیت فوق العاده قائل بودند. اما نظام آموزشی جدید که مدرک گرا و نمره گرا شده است سبب شده تا طلاب از مباحث اخلاقی فاصله بگیرند .

شاکری با تاکید بر اینکه طلاب نباید دروس را برای کسب نمره بخوانند بلکه به علومی که فرا می‌گیرند باید تسلط داشته باشند، ابراز کرد: رقابت‌هایی که در بین حوزه‌ها شکل گرفته اکثرا همه در راستای بالا بردن معدل آموزشی است از این رو کم شدن دروس اخلاقی و عملی با عنوان تحول خطری جدی است که حوزه‌های علمیه را تهدید می کند .

مدیر مدرسه علمیه کوثر شیوع مدگرایی و اشرافی‌گری در جامعه به ویژه در میان مسؤولان و مدیران دولتی را از مهمترین معضلات امروز جامعه دانست و اظهار داشت: تجمل گرایی و اشرافی گری خصلتی است که از مسؤولان به مردم سرایت می‌کند و اگر این امر در جامعه‌ به عنوان یک اصل تلقی شود بدون شک این روحیه در طلاب و در حوزه‌های علمیه نیز نفوذ و رخنه خواهد کرد و این نیز یکی از خطرات مهمی است که حوزه‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: به طور قطع با روحیه اشرافی گری و تجمل گرایی تعبد، تهذیب نفس و زی طلبگی کم رنگ خواهد شد .

شاکری گفت: امروزه جامعه پر شده از شبهاتی که ذهن جوانان را به خود معطوف ساخته است و برای پاسخ دادن به این شبهات طلاب باید علم خود را به روز کرده و بالا ببرند تا در پاسخ به شبهات درمانده نشوند بنابراین اگر طلاب متناسب با رشد جامعه رشد نکنند ضربه‌ای بزرگ به حوزه‌های علمیه وارد خواهد شد./813/پ203/ب1

ارسال نظرات