۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۶۴۸۲۵
آیت الله حیدری:

معلمان باید از تخصص و تبحر کافی برای تربیت دانش‌آموزان برخوردار باشند

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه باید جایگاه ویژه ای برای تربیت معلمان مدنظر قرار گیرد، گفت: معلمان باید از تخصص و تبحر کافی در راستای تربیت دانش‌آموزان برخوردار باشند.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان خوزستان که در پردیس رسول اکرم(ص) دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه معلمان باید از تخصص و تبحر کافی در راستای تربیت دانش‌آموزان برخوردار باشند، عنوان داشت: انتظارات از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان قابل مقایسه با فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها نیست؛ زیرا در ارتقای سطح علمی دانش آموزان تأثیر به سزایی خواهند داشت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه جایگاه ویژه ای برای تربیت معلمان مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: در سال‌ های اخیر دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان استخدامی کشور مورد بی ‌مهری قرار گرفته است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه روند عدم پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان برای سال های آینده مشکل آفرین خواهد شد، گفت: با چنین اقدامی در سال‌ های پیش رو با بحران بی ‌معلمی مواجه خواهیم شد و نهاد آموزش و پرورش قادر به پاسخگویی برای 17 میلیون دانش ‌آموز در سال ‌های پیش رو نیست.

همچنین حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه تربیت و پرورش معلم در دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه مسؤلان ملت را تربیت کرده و حافظ فرزندان است؛ از این رو حضور نهاد رهبری در چنین دانشگاهی برای یاری رساندن در تحقق چنین وظیفه خطیری صورت می گیرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان با همراهی حجت‌ الاسلام عطائی‌ نسب تأسیس شد و در عین حال حجت ‌الاسلام جوانمردزاده با تجربه فراوان از مسؤولیت در نهاد رهبری دانشگاه شهید چمران اهواز و آزاد اسلامی خوزستان در دانشگاه فرهنگیان حضور خواهد یافت.

همچنین حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول پیشین نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه دانشگاه، تأثیرگذارترین قلمرو فرهنگ است، تصریح کرد: دانشگاه‌ ها مرکز تحول هستند؛ از این رو نهاد رهبری به عنوان یک عضو یاور و نه ناظر و سلطه‌ گر در دانشگاه‌ ها تأسیس شد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات