۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۴۸۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام ۵۵۰ روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم و مشهد به خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: افزون بر ۸۵۰ روحانی بومی، هم‌زمان با ماه رمضان ۵۵۰ مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور 400 نفر از علما و روحانیان استان در مجتمع لاله بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان امسال درمجموع هزار و 400 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد 850 نفر روحانیان بومی و طلاب مدارس علمیه استان بوده و 550 نفر هم از حوزه‌های علمیه قم و مشهد برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان به این استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فعال بودن هزار و 364 مسجد در طول ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: روحانیان مبلغ اعزامی به این مساجد اقداماتی ازجمله برپایی نماز جماعت، پاسخ‌گویی به مسائل و شبهات شرعی، سخنرانی در مورد فضائل ماه مبارک رمضان و روزه برگزاری کلاس‌های قرآنی و غیره را در دستور کار دارند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روخوانی قرآن کریم، روان‌خوانی، جزء خوانی، برپایی کلاس‌های تفسیر و محافل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مساجد آماده میزبانی از میهمانان الهی در ماه مبارک رمضان هستند، ادامه داد: غبارروبی مساجد و استقبال از ماه مبارک رمضان یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که هر سال با استقبال گسترده مردم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا با حضور مردم روزه‌دار در مساجد با برگزاری آیین‌های قرآنی و معنوی شاهد ارتقای جایگاه این اماکن معنوی و خانه‌های امن الهی باشیم، گفت: در طول ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد استان برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات