۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۸۹۳
استاد حوزه علمیه همدان:

حوزه در زمینه مدیریت فرهنگی جامعه نظریه پردازی کند

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان، گفت: امروز مشکل فرهنگی از دو جهت خارجی و داخلی اعتقادات مردم را تهدید می کند و وظیفه حوزه های علمیه است تا در این زمینه نقش سازنده خود را نشان دهند.
فرهنگ سازی اصلاح یک فرهنگ غلط

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به جایگاه و اهمیت تبلیغ اظهار داشت:‌ حوزه باید حرف جامعه را به طور دقیق گوش کند و برای نابسامانی های فرهنگی موجود در جامعه راه حل کاربردی داشته باشد.

امروز با وجود مشکلات فراوان در عرصه فرهنگ حوزه علمیه باید با ایجاد کرسی های نظریه پردازی در این زمینه برای حل این مشکلات پیش قدم شود.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: راه ورود در این مسیر دغدغه مند کردن طلاب با سرعت حرکت جریانات فرهنگی است و در غیر این صورت نتیجه و کارآیی لازم را نخواهد داشت.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان افزود: امروز مشکل فرهنگی از دو جهت خارجی و داخلی اعتقادات مردم را تهدید می کند و وظیفه حوزه های علمیه است تا در این زمینه نقش سازنده خود را نشان دهند.

حجت الاسلام طباطبایی ابراز داشت:‌ نمی توان بدون بسترسازی مناسب و دقیق مسیر حرکت فرهنگ را مشخص کرد و تا زمانی که بسترهای لازم ایجاد نشود، انحراف از مسیر محتمل است.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: تبلیغ در جامعه امروز نیازمند لوازم ویژه خود است و تا زمانی که این لوازم مهیا نشود نمی توان نسبت به نتیجه امیدوار بود.

وی نتیجه مطلوب را وابسته به سه مولفه دانست و گفت: تزکیه و تهذیب در مرحله نخست، اخلاص در مرحله دوم و محتوا و ارتباط اجتماعی با افراد در مرحله سوم سه مولفه مهم در زمینه تبلیغ به شمار می روند./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات