۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۶۴۹۰۷
در مشهد؛

سلسله همایش های از سلاح تا صلاح ویژه مبلغان ماه رمضان برگزار شد

سلسله همایش های از سلاح تا صلاح ویژه مبلغان ماه رمضان با هدف تبیین سر فصل ها و ارائه محتوای تبلیغی در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.
همایش مبلغان در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله همایش های کاربردی از سلاح تا صلاح ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

این همایش با هدف تبیین سر فصل ها و ارائه محتوای تبلیغی و ارائه بیش از 30 سر فصل غنی سازی عصر امروز از ساعت 18 با حضور طلاب و سخنرانان در مدرسه سلیمانیه برگزار شد.

حجت الاسلام ایزدخواه گفت: در ماه رمضان برای رفتن منبر باید از خداوند متعال کمک گرفت و خداوند بزرگ است که در این ماه به ما کمک خواهد کرد و زمانی که شما به دریای عظمت خداوند توسل بجویید جزئی خواهید شد.

وی افزود: تاثیر گذاری منبر ها زمانی مشخص می شود که بتوان از فساد ها و آمار های منفی جامعه کاهش داد و بهترین کار این است که میان مردم تمام کارهایی که سفارش می کنیم را خود عمل کنیم و سپس به توصیه مردم برای انجام عبادات بپردازیم.

استاد حوزه و دانشگاه به  تعریف ذکر پرداخت و گفت: ذکر یعنی حفظ حرمت خدا نگه داشتن و نگذاریم حرمت خداوند بر روی زمین بماند و به حرمت خداوند کار خود را درست انجام دهیم و این یعنی خود را از مجلس گناه دور کنیم  و نگذاریم که دیگران ما را درگیر گناهان خود قرار دهند.

حجت الاسلام ایزدخواه دنیا را پست ترین چیز دانست و اذعان کرد: دنیا گاهی می تواند سبب پستی انسان شود و طلبه باید چنان رفتار کند که به قرض مادی از دیگران نیفتد و این زشت است برای طلاب که این کار را انجام دهند و باید به قناعت بپردازند و همیشه خود را برای دنیای دیگر آماده کنند.

وی ادامه داد: اگر آیات قرآن را برای منبریان به خوبی جا بیندازید قطعا قدرت ایمان آن ها افزایش پیدا می کند و جذب منبرها می شوند و باید طوری رفتار کرد که بر روی منبرها راه شیطان بسته شود و نتواند طلاب را وسوسه کند که به فکر گناه و اعمال دنیا باشند.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اعمال متناسب با زی طلبگی اذعان کرد: طلاب از دورهمی های بیهوده و مال های ناپاک و فضای مجازی فساد آمیز دوری کنند و به پاک سازی دل و روح و روان خود بپردازند و این را باید در شب های قدر به این اعمال بپردازیم و با قدرت بر روی منبرها ظاهر شوند.

حجت الاسلام ایزدخواه در پایان سخنان خود گفت: باید با انگیزه و شوق با مخاطبان سخن بگوییم و ناامیدی را از بین ببریم و باید برای این سخنرانی ها از منابع اصیل اسلامی صحبت کنیم و کینه را در میان مخاطبان خود از بین ببریم چرا که زمانی که کینه داشته باشیم چرا که کینه باعث عصبانیت و از بین رفتن انرژی های مثبت خواهد شد./۸۶۱/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات