۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۵۶۴۹۱۴
حجت الاسلام نبویان:

برجام موشکی دشمن را بر کشور مسلط می‌کند

نماینده سابق مجلس با اشاره به خسارات وارده به صنعت هسته‌ای کشور در پی برجام، گفت: خروج ترامپ از برجام را به دلیل زیاده خواهی ترامپ و امیدواری به تیم مذاکره کننده ایران برای پذیرفتن تمام شروط آمریکا است، اروپا نیز به دنبال تحمیل برجام موشکی به کشور است.
حجت الاسلام نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در نشست بصیرت سیاسی در مسجدالرسول اصفهان، با اشاره به نافرجامی برجام، گفت: امروزه همه دستاوردهای هسته‌ای به دستور آمریکا و بنابر برجام از بین رفته است، یک گرم اورانیوم 20 درصد در کشور وجود ندارد و آمریکا قول داده است که برای بیماران و داروهای مورد نیاز آنها سالی 5 کیلو اورانیوم به ایران بدهد، آیا ذلتی از این بیشتر است که آمریکا دستاوردهای هسته‌ای ما را یکی پس از دیگری از ما بگیرد و تنها قول بدهد اگر مقدور بود و دلش خواست به ما کمک کند.

تعجیل دولت برای تعطیلی صنعت هسته‌ای

وی ادامه داد: در زمانی که بنابر دستور آمریکا سانتریفیوژهای نطنز را جمع آوری می‌کردند به دستور دولت 300 کارگر مشغول جمع آوری سانتریفیوژها شدند، 2 و سال و نیم است در فردو که مستحکم‌ترین نیروگاه هسته‌ای کشور است یک درصد غنی سازی صورت نگرفته و این دستور صریح آمریکا است که آقای ظریف آن را اجرایی کرده است، حتی به منتقدین برجام اجازه حضور در صداوسیما نمی‌دهند و دولت صریحا به سازمان صدا و سیما گفته است در صورت حضور بنده در رسانه ملی بودجه این سازمان قطع خواهد شد.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جمع آوری تمام دستاوردهای هسته‌ای بنابر برجام، اظهار کرد: آمریکا دستور داده بود هرچه سانتریفیوژ در فردو وجود دارد باید جمع آوری شود و با فشار رهبری تنها 1044 عدد از آنها باقی ماند، حتی به ما اجازه نمی‌دادند سانتریفیوژهای جمع آوری شده را در فردو نگهداری کنیم، آمریکا نه تنها دستور تعطیلی هسته‌ای و دانش غنی سازی می‌دهد بلکه حتی اجازه نگهداری جمع آوری شده‌ها را هم نمی‌دهد.

وی با اشاره به بتن ریزی در رآکتور هسته‌ای اراک، خاطرنشان کرد: رآکتور اراک پلوتونیوم تولید می‌کرد که در ساخت زیردریایی و صنایع فضایی و تسلیحات کاربرد داشت، اگرچه ما دنبال بمب نبودیم اما باز هم باعث ترس اسرائیل از کشور ما می‌شد، آمریکا دستور داد باید این رآکتور بتن ریزی شود و آقایان هم قبول کردند و با آن عکس یادگاری نیز گرفتند.

حجت الاسلام نبویان تفکر ضد دینی را عامل اصلی مشکلات کشور برشمرد و تصریح کرد: قرآن می‌فرماید رابطه با آمریکا ممنوع و نباید به آمریکا اعتماد کرد. اعتماد به آمریکا صنعت هسته‌ای را از بین برد، آمریکا درخواست دسترسی به تمام صنایع نظامی کشور را داشت و تیم مذاکره کننده هم در بند 74 تا 78 برجام آن را پذیرفتند.

شروط رهبری در برجام رعایت نشد

وی ادامه داد: به عراقچی گفتم رهبری در فروردین 94 دو بار فریاد زدند اینها نباید دسترسی به اماکن نظامی داشته باشند اما شما پذیرفتید، عراقچی به من گفت یک ماه طول می‌کشد تا بتوانند وارد اماکن نظامی ما بشوند، حتی زمانی که رهبری فرمودند باید گام به گام برجام را اجرا کنید مذاکره کنندگان و دولت توجه نمی‌کنند، انجام تعهدات مشروط به پایبندی آمریکا به تعهدات بود،  اما دولت یک دفعه از اول گفت آمریکا قابل اعتماد است و امضای جان کری تضمین است و به همین دلیل تمام تعهداتشان را عملی کردند.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اخذ ضمانت کتبی برای پایبند کردن آمریکا به تعهداتش، اظهار کرد: روز به روز تحریم‌ها بیشتر می‌شود و باید منتظر تحریم‌های بیشتر باشیم، اروپا تأکید دارد ایران باید در برجام بماند، امروز ظریف به مذاکره با اروپا رفته است اما اروپا اعلام کرده بر سر برجام مذاکره نمی‌کنیم، صریح متن اتحادیه اروپا است که باید بر سر موشکی مذاکره کنید و با پذیرفتن برجام موشکی داعش بر ما مسلط خواهد شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، خروج ترامپ از برجام را به دلیل زیاده خواهی ترامپ و امیدواری به تیم مذاکره کننده ایران برای پذیرفتن تمام شروط آمریکا عنوان کرد و گفت: انتقاد ترامپ به اوباما بر سر برجام این است که باید تمام توان نظامی ایران را از ما بگیرد، آمریکا با اروپا توافق کرده است که از برجام خارج شود تا تحریم‌ها را بیشتر کند و اروپا هم با برجام مانع رشد کشور شود. اروپا می‌گوید ایران باید برجام را ادامه دهد و باید ما به تأسیسات نظامی ایران دسترسی داشته باشیم.

اروپا معتقد است باید محدودیت‌های ابدی برای کشور ایجاد شود

وی ادامه داد: اروپا معتقد است محدودیت های 25 ساله و 15 ساله برای ایران کم است و باید ابدی شده و طولانی مدت‌تر بشود، اروپا می‌گوید بابت صنایع موشکی ایران نگرانی داریم. مذاکره بر سر موشک خیانت و یعنی تسلیم ناموسمان به دشمن، اروپا با صراحت اعلام می‌کند ایران باعث بی ثباتی در منطقه است و باید دست از عراق و سوریه و یمن بردارد تا آمریکا بتواند بر آنها تسلط داشته باشد.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به حضور روحانی و ظریف در مذاکرات هسته‌ای در گذشته، تصریح کرد: سال 82 تا 84 روحانی مسؤول تیم مذاکره کننده هسته‌ای بوده است و به البرادعی نامه داده است که 20 ماه تأسیسات هسته‌ای را تعطیل کرده‌ایم اما از شما چیزی عاید ما نگشته است، روحانی اعتراف می‌کند سال 82 تا 84 با ظریف مسؤولیت مذاکرات را برعهده داشته است اما علیرغم پایبندی به همه تعهدات و حتی اجازه بازرسی از اماکن نظامی و اجازه بازجویی از متخصصین هسته‌ای بازهم البرادعی به تعهداتش عمل نکرده و چیزی به کشور نرسیده و گشایشی در کارهای کشور رخ نداده است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: روحانی می‌گوید علیرغم همه پایبندی به تعهدات زیاده خواهی دشمن بیشتر شد و هیچ چیز نصیب کشور نگشت، اکنون نیز روحانی و ظریف مسؤول مذاکرات هستند و اکنون هم تقریبا هیچ چیزی به دست نیامده است و هردوبار اینها به کشور ضربه زدند، باید پرسید چرا آقای ظریف استعفا نمی‌دهد؟ تازه متوجه می‌شویم چرا در جنگ صفین امام علی(ع) اصرار داشتند ابن عباس و مالک اشتر به مذاکره بروند.

وی با بیان اینکه روحانی توپ مذاکرات را در زمین رهبری و نظام می‌اندازد، اظهار کرد: روحانی می‌گوید برای ما روشن بود اروپا با یک اخم آمریکا عقب نشینی می‌کند، حالا همین روحانی مدعی است که باید آمریکا را کنار گذاشت و با اروپا همکاری کرد، خود روحانی معترف است اروپا با یک تشر و اخم آمریکا کنار می رود و ضعیف است و تن به خواسته‌های آمریکا می‌دهد، اکنون چطور همین روحانی مدعی است که باید با اروپا بر سر برجام توافق کرد؟

آمریکا دنبال گاوی برای دوشیدن است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزت بخشیدن انقلاب اسلامی به ایران و ایرانی، تصریح کرد: آمریکا به دنبال گاو است برای دوشیدن، ترامپ بن سلمان را گاو شیرده می‌نامد، آنها وقتی نتوانند کسی را بدوشند او را ذبح خواهند کرد. در توافق بروکسل اروپا با تشر آمریکا عقب نشینی کرد و اکنون هم یا باید ما را به نفع آمریکا بدوشند یا که توافقی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: آیا مذاکره با آمریکا حاصلی داشت؟ آیا اعتماد به آمریکا دستاوردی برای کشور داشت؟ روحانی  در کتاب خود معتقد است آمریکا بنز و اروپا پیکان است و می‌گوید باید از پیکان توقع پیکان داشت و به همان اندازه با آن همکاری کرد و نمی‌توان توقع آمریکا و توانمندی‌های آمریکا را از او داشت. به همین دلیل روحانی به سراغ آمریکا رفت، از نظر روحانی غیرتعهدها دوچرخه هستند و او در گذشته در مذاکراتی که صنعت هسته‌ای را تعطیل کرد بین دوچرخه و پیکان حق انتخاب داشته است و اگر سراغ بنز یا همان آمریکا می‌رفت نتایج بهتری به دست می‌آورد.

حجت الاسلام نبویان با تشریح ناتوانی اروپا در مواجه با آمریکا بر سر برجام و پایبندی به برجام، عنوان کرد: روحانی معتقد بود باید با آمریکا مذاکره کنیم تا مشکلات حل شود، حاصل مذاکره او با آمریکا اخراج 1000 نفر از صنعت هسته‌ای و نابودی دستاوردهای هسته‌ای و تعطیلی صنعت هسته‌ای بود. رهبر معظم انقلاب جز به جز پیرامون مذاکرات تذکر داد، اما رعایت نشد، آنچه که در برجام رخ داد به اسم دو نفر در مملکت ما باید نوشته شودف روحانی و علی لاریجانی و همه حمایت های مجلس از برجام از طریق لاریجانی شکل گرفت.

 

ممانعت رهبری از مذاکرات موجب بهانه جویی دولت می‌شد

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی به اظهارات روحانی و وعده‌های وی پیرامون حل شدن مشکلات از طریق برجام اشاره کرد و گفت: اگر رهبری مانع برجام می‌شد روحانی مدعی می‌شد می‌توانسته مشکلات را برطرف کند اما رهبری نگذاشت به همین دلیل باید مردم در انتخابات‌های پیش رو هوشیار باشند.

وی قدرت امروز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بیش از هر زمانی در 40 سال اخیر دانست و اظهار کرد: هیچ زمانی به اندازه امروز قدرت و عزت نداشتیم، قبل از انقلاب اسلامی آمریکا و شوروی باهم جنگ سرد داشتند و آمریکا ایران را پایگاه خود قرار داد برای سرکوب کردن قدرتهای منطقه و دشمنانش، اما به برکت همت مردم و امداد الهی امام خمینی(ره) ایران را از چنگ آمریکا درآورد، در لبنان به نیابت از آمریکا اسرائیل با لبنان وارد جنگ شد و در نهایت شکست خورد و این انقلاب اسلامی بود که در لبنان به پیروزی رسید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به دروغ‌های تبلیغاتی رقبای جریان انقلابی، خاطرنشان کرد: در لبنان می‌گفتند اگر حزب الله پیروز شود در خیابان‌ها حسینیه خواهد زد، این نشان می‌دهد تبلیغات دروغین ریشه در یک جا دارد، عربستان تا 5 هزار دلار پول می‌داد برای اینکه به رقیبان حزب الله رأی بدهند اما در نهایت این حزب الله بود که در مناطق مختلف لبنان اعم از شیعه و سنی و مسیحی به پیروزی در انتخابات دست پیدا کرد.

حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه اسرائیل در جنوب لبنان هرکاری دوست داشت انجام می‌داد، تصریح کرد: سربازان اسرائیل در ترس و هراس بسیاری از حزب الله هستند علیرغم اینکه اسرائیل مدعی قدرت نظامی است. 82 کشور علیه سوریه وارد جنگ شدند، شهید همدانی با بشار اسد دیدار کرد و به او گفت باید بسیج تشکیل دهد تا بتواند با دشمنان مبارزه کند و تشکیل نیروهای مردمی در سوریه توانست 80 درصد این کشور را به آزادی برساند.

ملت ایران سنگر به سنگر آمریکا را شکست داده است

وی ادامه داد: ملت ایران سنگر به سنگر آمریکا را شکست می‌دهد، در عراق نخست وزیر شیعه برسر کار آمده است علیرغم هزینه‌های نظامی آمریکا در این کشور برای سرنگونی صدام. شکل گیری داعش توسط آمریکا با این برنامه بود که جنگی 30 ساله در کشورهای اسلامی باشد، اما رهبر معظم انقلاب همه دسیسه‌های دشمنان در منطقه راخنثی کرد و دو دهه است آمریکا در منطقه دست به توطئه‌های پیچیده می‌زند اما شکست می‌خورد.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب به توانمندی ایران در منطقه و توسعه انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: دشمنان نگران این هستند که ایران در حال رفتن به سمت تشکیل یک امپراتوری جهانی است اما متأسفانه برخی افراد درون کشور از دشمنان می‌ترسند و با دشمن همنوا می‌شوند.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به علاقه علمای مذاهب مختلف اسلامی در کشورهای مختلف جهان به رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب در بالاترین حد اقتدار هستیم اما رخ دادهایی نظیر برجام موشکی می‌تواند این اقتدار را از ما بگیرد و دشمنان را بر سر مردم ما  مسلط بسازد./1304/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات