۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۶۴۹۲۱
به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد صورت گرفت؛

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع نقش تعیین کننده بانوان درحمایت از کالای ایرانی

کرسی آزاد اندیشی با موضوع نقش تعیین کننده بانوان درحمایت از کالای ایرانی، صبح امروز به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد.
برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کرسی آزاد اندیشی با موضوع نقش تعیین کننده بانوان درحمایت از کالای ایرانی، صبح امروز به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد به میزبانی سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، حجت الاسلام علی کاظمی، استاد مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: از آنجایی که ماه رمضان، ماه جاری شدن خیرات و برکات الهی به سوی بندگان است و از طرفی ماه توبه و بازگشتن به درگاه خداوند و ماه نزول قرآن کریم برای هدایت و راهنمایی بشر به حساب می آید، این ماه برتری خاصی نسبت به ماه های دیگر دارد و به همین جهت است که خداوند تبارک و تعالی این ماه را مختص به خودش می داند.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه دین اسلام به عنوان کاملترین دین به بشریت ارزانی شده است، خاطرنشان کرد: این دین باید در تمام ابعاد کاملترین و مترقی ترین باشد تا با عمل به فرامین آن، بتوان به مقام قرب الهی رسید.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه های رشد و پویایی دین اسلام بعد اقتصادی و خاصه تولید داخلی هر مجموعه و کشور اسلامی است، افزود: از آنجایی که زنان نیمی از پیکره  اجتماع را تشکیل می دهند می توانند سهم بسزایی در این زمینه داشته باشند.

استاد دانشگاه با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امسال را با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند، گفت: یکی از مطالبات ایشان تحقق این مهم است که زنان با توجه به نقش های تربیتی، مشورتی، مدیریتی در خرید منزل تأثیر بسزایی در تحقق یا عدم تحقق منویات رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی دارند.

در ادامه این نشست نیز خانم ترکی، از طلاب مدرسه به عنوان مخالف موضوع مطرح شده بیان کرد: کیفیت کالاهای داخلی آنگونه که باید باشد نیست و شایسته نیست که مسؤولان در مقام بالاتر نسبت به تولیدات داخلی دغدغه کافی را نداشته باشند و در مقابل از مردم انتظار حمایت و خرید کالای داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به مرغوبیت کالاهای خارجی و ظاهر شکیل آنها افزود: برخی کالاهای ایرانی با کیفیت خوب قیمت بالایی در حد اجناس وارداتی و خارجی دارند و خرید آنها به صرفه نیست.

در ادامه خانم عباسی، یکی دیگر از طلاب این مدرسه نیز به عنوان مدافع بحث مطرح شده خاطرنشان کرد: باید نسبت به کالاهای خوب داخلی و مارک آنها اطلاعات لازم را داشته باشیم تا بتوانیم بهتر قضاوت کنیم؛ کالای ایرانی با کیفیت خوب نیز موجود است اما به دلیل فرهنگ سازی غلط، کالاهای خارجی بر آنها ترجیح داده می شود.

وی ادامه داد: تولیدات خارجی مانند کالاهای داخلی ممکن است خوب یا بد باشند و اینگونه نیست که هر کالایی که خارجی شد مرغوب و اگر داخلی باشد نامرغوب است؛ حمایت از کالای داخلی هر چند مرغوبیت لازم را نداشته باشد، ضروری است.

در نهایت این کرسی آزاداندیشی، حجت الاسلام علی کاظمی، به عنوان سخنران اصلی، مباحث مطرح شده را اینگونه جمع بندی کرد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش تعیین کننده ای در حمایت از تولید داخلی دارند و این نقش هم می تواند مثبت و هم منفی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید محور مطالبه از مسؤولان باشد، خاطرنشان کرد: این امری ضروری و لازم است اما از طرف دیگر مردم و خاصه بانوان نیز در قالب های تربیتی، فرهنگ سازی و مشورتی در خانواده خود می توانند نقش حمایتی داشته باشند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات