۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۶۵۰۰۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر سازمان اوقاف و امور خیریه، دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات با فرماندار تبریز و معرفی برگزیدگان جشنواره یک دنیا آرزوی کودکانه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نهمین مجمع عمومی مدیران و مسئولان اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با هدف برگزاری دوره های آموزشی، بررسی نقش وقف در اقتصاد مقاومتی و رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از کالای ایرانی با تجلیل از ادارات برتر سازمان بر اساس عملکردهای برنامه های سال ۹۶ برگزار شد.

بنابر این گزارش، در اختتامیه نهمین مجمع عمومی" مدیران و مسؤولان" سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که با حضور، مدیران کل استان‌ها، روسای ادارات، دفاتر نمایندگی و مجموعه شورای معاونین سازمان برگزار شد از رتبه های برتر تجلیل بعمل آمد.

بر اساس بازرسی های انجام شده در خصوص عملکرد برنامه ها و ورود اطلاعات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، از اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان رتبه برتر تجلیل شد. همچنین در این مجمع از حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، محمد حیدرزاده معاونت حقوقی، محمد قنبرزاده رئیس اداره تحقیق و جعفر میثمی کارشناس مالی تقدیر و قدردانی شد.

گفتنی است، از میان رؤسای ادارات شهرستان ها از جلمه حجت الاسلام رضا جعفری رئیس اداره ناحیه یک شهرستان تبریز، حجت الاسلام محمدرضا خلیلی رئیس اداره دو شهرستان تبریز، حجت الاسلام فریدون مطهری رئیس اداره شهرستان جلفا و حجت الاسلام عزالدین تقی زاده رئیس اداره شهرستان شبستر تجلیل به عمل آمد.

دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات با فرماندار تبریز

علیار راستگو، فرماندار شهرستان تبریز امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که، جایگاه واقعی خانه مطبوعات، ابتدا باید میان اصحاب رسانه تحکیم و تثبیت شود، اظهار داشت: انتظار داریم خانه مطبوعات ارتباط تنگاتنگ و بیش تر با فرمانداری داشته باشد و در این راستا، هرجا احساس کردید که نیاز به جلسه است، مطمئن باشید که من آماده ام.

راستگو با بیان این‌که مطبوعات رکن اصلی دموکراسی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد مشکلات در بعضی عرصه‌ها هستیم، نشان از آن است که ما نگذاشته ایم این رکن اصلی دموکراسی به نحو شایسته ای مطرح شود.

وی با اشاره به تجارب و سوابق اجرایی خود در عرصه های سیاسی، ادامه داد: تا به امروز، شکایتی از هیچ خبرنگاری نداشته ام و معتقدم که خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان باید برای حفظ منافع ملی و آگاه سازی مردم پیشگام باشند.

فرماندار تبریز با اشاره به ظرفیت فضای مجازی و بیان اینکه زمانی تیراژ بالا نشانه محبوبیت نشریه ها و مطبوعات بود، ابراز داشت: هم اکنون با توجه به ظرفیت فضای مجازی، بهتر است ضمن بهره‌مندی از این عرصه؛ متوجه باشیم که قلم خبرنگاران، عامل مهم جذب مخاطبان است و در این زمینه آموزش صحیح خبر نویسی، مانند نان شب، بر هر خبرنگاری لازم است.

وی با تأکید بر لزوم آموزش به خبرنگاران متذکر شد: آموزش اساس کار خبرنگاری است و در این راستا بنده هم آماده ام در کنار خانه مطبوعات استان باشم و برای جذب همکاری سایر دستگاه ها و بخش ها، با آنان مذاکره کنم و در تأمین اعتبار منابع مالی و اساتید مجرب برای برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاران با خانه مطبوعات استان همکاری کنم.

برگزیدگان جشنواره یک دنیا آرزوی کودکانه معرفی شدند

احمد علیزاده، معاون فرماندار شهرستان آذرشهر در اختتامیه این جشنواره ضمن قدردانی از موسسات مردم نهاد و ادارات دولتی برای برگزاری این جشنواره گفت: شاه کلید حل بسیاری از مشکلات روحی و روانی و تربیتی اقشار جامعه ، در مدارس و در دست آموزش و پرورش است که متاسفانه از همان دوران ابتدایی که بایستی مدرسه محل بازی های کودکانه و تفریح و شادی برای بچه ها باشد ، مدارس ابتدایی به محلی برای تست زنی و ایجاد ترس و اضطراب آزمونهای ورودی مدارس نمونه و تیزهوشان تبدیل شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر نیز با اشاره به برخی آمار و ارقام در خصوص میزان شادی و نشاط در کودکان گفت: باید بدون تعارف بگوییم که ما ملّتی هستیم که زیاد اهل نشاط و شادی نیستیم و در رده بندی ها جزء کشورهایی هستیم که آمار افسردگی در میان مردم بالاست.

نشست ستاد گرامیداشت اربعین حسینی در تبریز

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی در نشست ستاد گرامیداشت اربعین حسینی با اشاره به عشق مردم آذربایجان به اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حضور در اربعین حسینی حرکتی مقدس است که آثار نیک آن متوجه جامعه است.

وی افزود: در راستای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ها، از سال گذشته بر روی نقاط قوت، ضعف‌ها و تهدیدها بررسی و مطالعه شده و بر همین اساس در سال‌جاری مقرر شده است با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، از تحمیل هزینه‌های گزاف جلوگیری کرده و از بحث آزمون‌ و خطا دوری کرده و تهدیدات را خنثی کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که از شاخصه‌های اربعین است  و در سیاست‌های اجرایی خود باید به آن توجه کنیم، تقویت انسجام و یکپارچگی پیروان مکتب تشیع و  تقویت همگرایی ادیان الهی با تأکید بر آموزه‌های نهضت عاشورایی، تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و پرهیز از گسست ایران و عرب همچنین شیعه و سنی است.

وی خاطرنشان کرد: از اهداف حرکت اربعین، نزدیک‌تر کردن هرچه بیشتر مذاهب اسلامی به یکدیگر و ترویج و بسط تأثیرات مثبت و معنوی این گردهمایی عظیم و میلیونی است، در چنین حرکتی، کلیت مسائل جهان اسلام مطرح است.

شهرتی‌فر بیان کرد: ستاد آذربایجان‌شرقی از امروز شروع به کارکرده و وظیفه اصلی ستاد برنامه‌ریزی، هماهنگی، اجرا و نظارت براساس اصول و سیاست‌های مشخص‌شده است، در راستای پیشبرد هرچه بهتر برنامه باید از توانمندی و امکانات و ظرفیت‌های استانی بهره‌مند شد.

وی در خصوص تقسیم‌بندی مسیر خروج زائران اربعین حسینی بیان کرد: خروج زائران استان آذربایجان‌شرقی از مرز خسروی تعیین‌شده است همچنین در راستای بحث استان‌های معین، دستگاه‌های استان  در همان مرز خسروی مستقر خواهند شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات