۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۶۵۰۲۴
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

۷ نکته محوری فعالیت های تبلیغی ماه رمضان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در همایش طلایه داران تبلیغ، هفت نکته محوری را درباره تبلیغ دین به مبلغان سفارش کرد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شب گذشته در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور روحانیان اعزامی از قم و بومی استان در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، به جایگاه علما و روحانیت از منظر آیات و روایات پرداخت و افزود: در روز قیامت مداد علما بر خون شهدا ارجحیت خواهد داشت چراکه علما با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی جوانان مومن و انقلابی را تربیت می کنند که حاضرند به خاطر حفظ دین از جان خود بگذرند و مصداق آن قلم و سخنان امام راحل است که شهدا را تربیت و راهی مکتب شهادت کرد.

وی حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و تصریح کرد: رمضان فرصت مغتنمی برای تبلیغ دین و تبیین احکام الهی است که باید با عزمی راسخ و جدیت تمام به امر خطیر ترویج و تبلیغ دین بپردازیم.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: وظیفه ما تبلیغ دین است و اگر در انجام این رسالت کوتاهی کنیم عقوبت و توبیخ سخت در انتظار ما خواهد بود هرچند که مشکلات و مسائلی نیز در این مسیر وجود دارد اما باید دلسرد نشویم و با جدیت به وظیفه خود در تبلیغ دین عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی از مبلغان ماه رمضان خواست تا در منابر ایام رمضان ضمن اینکه احکام دین را ابلاغ می کنند به مساله انقلاب و نظام بپردازند و نسبت به توطئه های دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن اسلام و نظام روشنگری کنند.

وی همچنین پرهیز روحانیان از ورود به مباحث اختلافی بین شیعه و سنی را خواستار شد و گفت: درحالیکه با جدیت از مبانی دینی دفاع می کنیم اما نباید به مباحثی که موجب خدشه دار شدن وحدت بین مردم استان می شود، پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه روحانیان و مبلغان آیات و روایات را در سخنرانی های خود محور قرار دهند، خاطرنشان کرد: کلام اهل بیت(ع) نور است و در قلب ها نفوذ می کند بنابراین در منابر، مطالب با استناد به آیات و روایات بیان شود.

وی گفت: روحانیان طرح منبر داشته باشند و به صورت قاعده و هدفمند در خصوص نیازهای جامعه و استان مطالب شان را ارائه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه توجه به جنبه های هنری منبر را در ارتباط با مخاطبان بسیار موثر دانست و افزود: در منابر از هنرهای تبلیغ و روش های جدید منبر استفاده کنیم تا مستمعین نیز خسته نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان بر تقویت وحدت و صمیمیت بین علما تأکید کرد و گفت: از اختلاف و تشتت پرهیز شود چراکه اختلاف موقعیت را تخریب کرده و عزت و احترا را از بین می برد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات