۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۶۵۰۲۵
در آستانه ماه رمضان؛

طلایه داران تبلیغ در ارومیه گردهم آمدند

همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مبلغان بومی و اعزامی از قم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
طلایه داران تبلیغ ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، شب گذشته در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور روحانیان بومی و اعزامی از قم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این توفیق الهی است که مساجد با حضور پربرکت روحانیان آباد می شود و رونق می گیرد.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای تبیین و ترویج آموزه های دینی اعلام کرد و افزود: آسیب های اجتماعی،  امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از کالاهای ایرانی و تولید داخلی، مسائل روز دنیا، مشکلات منطقه و محله از دیگر محورهای مورد بحث مبلغان در ماه رمضان است.

وی روحانیان را راهبران معنوی خواند و گفت: روحانیان به عنوان خیرخواه مردم منطقه و محله مشکلات را احصا کرده و با همکاری مسؤولان برای حل آنها پیشقدم باشند.

حجت الاسلام محرر از اساتید حوزه و دانشگاه قم نیز در این مراسم بر تبلیغ دین به صورت استدلالی و بیان ادله تأکید و تصریح کرد: تبلیغ فرایندی است که باید مطالب با معیارها و روش های درست همراه با تهییج عواطف دینی منتقل شود تا بتواند نیازهای مخاطبان را در عقل عملی و نظری تأمین و اشباع کند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید طرح منبر داشته باشند، گفت: منبرها باید قاعده مند بوده و موجب قرائت های مختلف نشود؛ باید هدف تبلیغ سی روزه مبلغان بر اساس نیازهای منطقه تعیین شود و در عین حال موضوعات منبر به صورت روزانه نیز مشخص باشد.

حجت الاسلام محرر بر مشخص بودن موضوعات منبر به صورت روزانه تأکید کرد و گفت: روش مندی و مخاطب شناسی در ارتقای سطح منبر و اثربخشی آن نقش بسزایی دارد.

در پایان این همایش روحانیان و مبلغان آذربایجان غربی انتقال سفارت آمریکا به قدس و همچنین خروج آمریکا از برجام را محکوم کرده و با شعارهای کوبنده خشم و انزجار خود را نسبت به مواضع ترامپ اعلام کردند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات