۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۰۹۴
امام جمعه تبریز:

روابط عمومی‌ها از تعریف و تمجیدهای بی‌جا پرهیز کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که غلوگویی از خدمات برخی نهادها مغایر با اصل صداقت است، گفت: روابط عمومی‌ها از تعریف و تمجیدهای بی‌جا پرهیز کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎‌شرقی امروز در دیدار مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: کارکنان روابط عمومی ادارات نقش بسیار مهم و مؤثری در تبیین خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی دارند.

وی با بیان این‌که روابط‌ عمومی‌ها باید حقایق را آنگونه که است، به مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها آینه تمام نمای تشکیلات مطبوع خود هستند، اگر عیب و ایرادی در هر بخشی از سازمان وجود دارد، باید به بهترین و فنی ترین شکل منعکس شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و نهادهای اجرایی می توانند اقدامات لازم و کافی برای رفع مشکلات ملت داشته باشند، تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی سازمان ها و نهادهای مختلف انتقال واقعی اخبار و اطلاعات مربوطه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که روابط عمومی باید وقایع و عملکرد سازمان‌ها را بدون غلوگویی و عبارات کذایی بیان کند، افزود: یک مدیر خوب و بالیاقت کسی است که توصیه‌ها و پیشنهادات روابط عمومی را بشنود و به دنبال رفع کمبودها و مشکلات باشد.

وی با بیان این‌که غلوگویی از خدمات برخی نهادها مغایر با اصل صداقت است، گفت: روابط عمومی‌ها از تعریف و تمجیدهای بی‌جا پرهیز کنند؛ به عبارت دیگر یک مدیر روابط عمومی نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد مردم به سازمان خود را ایفا می کند، از سوی دیگر مدیری که علاقه به شنیدن مشکلات ندارد، خائن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: متأسفانه گاهی مشاهده می شود که رسانه مربوط به سازمانی اقدام به تعریف و تمجیدهای بی‌جا از روسای خود دارند؛ در حالی که حقیقت غیر از آن است و نارضایتی های گسترده عمومی نسبت به آن نهاد در سطح جامعه وجود دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که برخی روابط عمومی ها و رؤسای دفاتر مدیران؛ به معنای واقعی کلمه "مدیر خراب کن" هستند، گفت: مدیران روابط عمومی می توانند با پرهیز از انکار واقعیات، سازمان خود را به سمت شفاف سازی و جلب اعتماد عمومی هدایت کنند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات