۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۵۱۶۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

اروپا بعد از خروج ترامپ، عملا از برجام خارج شده است

امام جمعه اصفهان گفت: اروپایی ها بعد از خروج ترامپ از برجام، عملاً خارج از آن هستند چرا که اقتصاد اروپا و آمریکا در هم پیچیده است و هرگز حاضر نیستند معاملات چند صد میلیارد دلاری با آمریکا را به خاطر چند ده میلیون دلار معامله ای که با ایران دارند، به هم بزنند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی مردم به صورت جدی تری انجام شود.

وی افزود: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است و روایات متعددی در رابطه با این ماه به ما رسیده است، در یک روایت امام معصوم(ع) می فرمایند، اگر کسی در ماه رمضان اعضاء و جوارحش را از گناه حفظ کند، بهشت بر او واجب می شود؛ امیدواریم همه ما از این ماه پُر خیر و برکت بهره مند شویم.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: ماه رمضان ماه ترک است؛ اجر کسانی که در شرایط سخت روزه می گیرند با افرادی که در طول روزهای ماه مبارک استراحت می کنند، قطعاً متفاوت است.

امام جمعه اصفهان با بیان این که احترام گذاشتن به ماه رمضان احترام گذاشتن به خداوند است، افزود: همه موظف هستند که احترام ماه مبارک رمضان را حفظ کنند؛ اغذیه فروشی ها به هیچ بهانه ای نباید به فروش اغذیه مشغول شوند؛ کشورهای عربی مخصوصاً برادران اهل تسنن در مراعات و حفظ احترام ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه ای دارند ما نیز از مسؤولان تا مردم باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی مردم به صورت جدی تری انجام شود؛ بلاهایی که در اثر گناه بر سر مردم فرود می آید به کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده اند نیز می رسد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه اذعان کرد: یکی از مسائلی که در این روزها مورد توجه است، قضیه برجام است؛ پیشنهاد مذاکره از سوی خودِ آمریکایی ها مطرح شد تا به زعم خودشان از قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند؛ کسانی که خودشان را بزرگ دنیا می دانند پای امضاء خودشان نماندند؛ منطق سیاسی رهبری از قرآن گرفته شده است، لذا ایشان می فرمایند، اروپایی ها نیز همچون آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند؛ اروپایی ها بعد از خروج ترامپ از برجام، عملاً خارج از آن هستند چرا که اقتصاد اروپا و آمریکا در هم پیچیده است و هرگز حاضر نیستند معاملات چند صد میلیارد دلاری با آمریکا را به خاطر چند ده میلیون دلار معامله ای که با ایران دارند، به هم بزنند.

وی با بیان این که برجام اثرات مثبتی نیز داشت، ابراز کرد: حقیقت وجهه آمریکا برای مردم داخل کشور و خارج کشور نمایان شد و این یک جنبه مثبت برجام بود و برای خیلی ها مشخص شد که ما به دنبال بمب اتم نیستیم.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مؤمنان نباید راجع به آینده کشور نگران باشند، باید بر خداوند توکل کرد؛ کشورهای عربی که زیر سلطه آمریکا بوده اند بعد از تحریم هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است در قیاس با ما پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته اند؛ تحریم ها سبب پیشرفت کشور ما شده است.

امام جمعه اصفهان افزود: شروطی که ترامپ برای حضور در برجام گذاشته است خیلی خنده دار است؛ جمهوری اسلامی ایران را عملاً می خواهند حذف کنند؛ این شرایطی که ترامپ به خیال خودش می خواهد علیه ایران اِعمال کند به خاطر آقایی است که ایران در شرایط تحریم به دست آورده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: ملت ایران هرگز اجازه بازدید از اماکن نظامی اش را به آمریکا نخواهد داد و در هر کجای دنیا هر مسلمانی فریاد کمک سر بدهد ما با پیروی از مکتب اهل بیت(ع) به او کمک خواهیم کرد و به هیچ کس اجازه فضولی در کارمان را نخواهیم داد./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات