۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۲۲۲
آیت‌الله حسینی بوشهری:

امام، رهبری و ولایت‌فقیه خط قرمز مرحوم طباطبائی بود

امام‌جمعه قم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبائی را شخصیتی استثنائی توصیف کرد و گفت: امام، رهبری، ولایت‌فقیه و نظام اسلامی برای مرحوم طباطبائی حکم خطوط قرمز را داشت.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در آیین بزرگداشت و یادبود حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبائی که از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، خستگی‌ناپذیری و خادم بودن را از اساسی‌ترین ویژگی‌های این عالم وارسته عنوان کرد و اظهار داشت: علم و دانش، ایمان و عمل و تواضع فروتنی از اساسی‌ترین ویژگی‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبائی بود که همه را با مجاهدت در راه تبلیغ دین مبین اسلام بکار بست.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که علم در بیان قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ایمان، عمل صالح و تسلیم در برابر خداوند متعال از اساسی‌ترین ویژگی‌های عبد ممتحن است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبائی در حوزه مشهد محضر آیات شیخ هاشم قزوینی، سید مجتبی قزوینی و میلانی را درک کرد؛ وی در حوزه قم نیز در محضر امام راحل و آیت‌الله بروجردی نیز تلمذ داشته است.

وی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبائی حوزه نجف را نیز درک کرده و در این حوزه از آیت‌الله خوئی و سید عبدالهادی شیرازی هویت علوم دینی را دریافت کرده است.

امام‌جمعه قم در ادامه از عمل صالح به‌عنوان یکی دیگر از خصوصیات عرفانی این عالم راحل یادکرد و گفت: او معلم اخلاق و چهره شاخص اخلاق حوزه‌ها بود؛ این در حالی است که شخصیت مردمی او از وی چهره‌ای گره‌گشا ساخته بود تا جایی که بیت او در تراز بیوت مراجع مورد رجوع مردم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه به تواضع و فروتنی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبائی اشاره کرد و عنوان داشت: ایشان با تمام وجود به مردم عشق می ورزید؛ بر این اساس بسیاری نقل کرده‌اند که ایشان بر حل‌وفصل امور مردم اهتمام داشت.

امام‌جمعه قم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبائی را شخصیتی استثنائی توصیف کرد و گفت: ایشان 8 سال قبل از انقلاب تمام هویت مجاهدت و انقلاب را در صف فدائیان اسلام درک کرد و همواره در تعقیب و زندان و شکنجه بود این در حالی است که همگام با نهضت امام و پس از انقلاب همواره به این جریان وابسته بوده و در این راه قدم برمی‌داشت.

وی ادامه داد: او شخصیتی انقلابی بود که امام، رهبری، ولایت‌فقیه و نظام اسلامی برای او حکم خطوط قرمز را داشت./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات