۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۵۲۳۱
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

انس با قرآن موجب عزت و حکمت می ‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه قرآن عزت‌ آفرین و حکمت ‌آموز است، گفت: انس با قرآن موجب عزت و حکمت می ‌شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، شب گذشته در مراسم افتتاحیه تفسیر قرآن که در مسجد بعثت خرم آباد برگزار شد، به تفسیر آیه اول سوره«زمر» با عنوان «تَنْزِیلُ الْکِتَابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ» پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: محتوای سوره«زمر» در پنج قسم دعوت به توحید خالص، معاد، اهمیت قرآن و تأثیر قرآن بر دل‌ها، سرنوشت اقوام پیشین و مسائل اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه معنای آیه اول سوره زمر این بوده که این کتاب از سوی خدای عزیز و حکیم نازل‌شده است، افزود: این آیه در مورد عظمت قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان قرآن را عزت ‌آفرین و حکمت‌آموز دانست و عنوان داشت: در این آیه «الله» به کار رفته و «الله» از اسمای حسنی الهی است، جمع همه کمالات در آن است و «الله» با صفت عزیز و حکیم آمده است.

وی بیان داشت: سرچشمه وحی«الله» است و خداوند توانست کلمات و آیات قرآن را تنزیل کند، صفت عزت و حکمت در قرآن تجلی پیداکرده است، چون خداوند عزیز و حکیم است.

امام جمعه خرم آباد مبدأ نزول و صدور قرآن را «الله» خواند و افزود: در آیه اول سوره«زمر» دو صفت عزیز و حکیم از خداوند تجلی پیدا کرده است، کسی این آیات را دست ‌کاری نکرده و صحیح و سالم از خداوند عزیز و حکیم بر ما نازل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: کلمه«عزیز» در قرآن ۸۸ مرتبه به ‌کار رفته است که ۴۶ مرتبه از آن در کنار کلمه «حکیم» قرارگرفته است و «حکیم» صفت دومی است که در آیه به کار رفته و کلمه حکمت ۲۰ بار و کلمه حکیم ۹۷ بار در قرآن ذکرشده است.

وی در ادامه کلمه حکیم را خطا ناپذیر معنا کرد و گفت: «عزیز» نیز به معنای نفوذناپذیر، دست نایافتنی و شکست ‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه یادآور شد: سوره«زمر» از نظر ترتیب نزول سوره ۵۹ و ازنظر ترتیب نزول سوره ۵۸ قرآن است و از نظر ترتیب جمع‌آوری سوره ۳۹ قرآن است.

وی یادآور شد: این سوره جزء سوره‌های «مکی» قرآن کریم بوده و دارای ۷۵ آیه است، حجم آیه‌های آن نیز نیم جزء است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به اهمیت و فضیلت سوره «زمر» اشاره و عنوان کرد: کسی که با این سوره انس پیدا کند به مقام عزت و توحیدی دست پیدا می‌کند./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات