۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۲۳۴
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

اعزام ۳۰۰ مبلغه دینی به مناطق شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال همزمان با ماه مبارک رمضان ۳۰۰ مبلغه دینی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شدند، گفت: اعزام مبلغات دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان و با حکم تبلیغی صورت گرفته است.
 طلاب خواهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع مبلغات و دانش آموختگان خواهر شهرستان شهرکرد، با اشاره به اینکه اعزام مبلغ به مناطق مختلف خصوصا در ایام تبلیغی مهمترین رسالت حوزه های علمیه و دستگاه های همسو است، خاطرنشان کرد: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان 300 مبلغه دینی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شدند.

اسکندری با بیان اینکه همه این مبلغات بومی استان هستند، تصریح کرد: اعزام مبلغات دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان و با حکم تبلیغی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تقویت مبانی اعتقادی و دینی مردم مهمترین رسالت تبلیغی مبلغان دینی است، افزود: برگزاری نماز جماعت در محافل بانوان، مشاوره دینی، پاسخ به سؤالات شرعی، برگزاری مجالس سخنرانی دینی و آموزش قرآن در سطوح و مقاطع مختلف از مهمترین فعالیت های مبلغات دینی در راستای تقویت مبانی اعتقادی جامعه است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان دارای مناطق محروم و روستایی بسیار است، اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ دینی مردم در مناطق محروم آنچنان که باید رشد پیدا نکرده و این بزرگترین تهدید برای افراد آن مناطق است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در بسیاری از مناطق دور افتاده استان مردم با ابتدایی ترین احکام دینی بیگانه هستند، گفت: اعزام مبلغات دینی به مناطق روستایی و محروم در راستای رشد فرهنگی آن مناطق و آشنایی خانواده ها با احکام دین است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه کمبود روحانی برادر و خواهر در مناطق مختلف این استان کاملا محسوس و مشهود است، افزود: باید مسؤولان و متولیان امر برای استقرار دائمی روحانی در مناطق روستایی این استان به فکر چاره باشند وگرنه تهاجم فرهنگی دشمن مردم این مناطق را بدبخت خواهد کرد.

اسکندری با بیان اینکه خوشبختانه امروز حوزه های علمیه خواهران در دورترین مناطق این استان  مدرسه علمیه دارد و طلاب خواهر در این مدارس در حال فراگیری علوم دینی هستند، تصریح کرد: باید برای رشد و پویایی هر منطقه از افراد بومی همان دیار استفاده کنیم که راه اندازی مدارس علمیه خواهران در مناطق عشایرنشین در این راستا است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر اینکه باید طلاب خواهر به روز باشند و متناسب با نیاز روز جامعه به امر تبلیغ بپردازند، گفت: فرهنگ سازی برای استفاده عموم از کالای ایرانی در بین افراد جامعه یکی از مهمترین رسالت های امروز مبلغان دینی است که باید در دستور کار آنها قرار گیرد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات