۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۵۳۶۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت تبیین جایگاه زن در جامعه و خانواده اسلامی

استاد حوزه علمیه گفت: زن دارای جایگاهی والا در زندگی است و وظیفه ای والا دارد، چه بسا که وظیفه زن همان وظیفه ملائکه و انبیای الهی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کارگاه سبک زندگی اسلامی حوزه علمیه همدان ویژه ماه مبارک رمضان بیان داشت: فرهنگ غربی ضرر های فراوانی به فرهنگ اسلامی و خانواده اسلامی زده است.

وی تصریح کرد: مسایلی همچون ورود حیوانات نجس العین به درون زندگی، تجمل گرایی و زیبا نشان دادن دنیا و حضور زنان در مشاغلی که برای مردان است سبب آسیب های فراوانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: زن دارای جایگاهی والا در زندگی است و وظیفه ای والا دارد، چه بسا که وظیفه زن همان وظیفه ملائکه و انبیای الهی باشد.

وی در ادامه افزود: انتخاب صحیح همسر در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه در جامعه امروزی که تفاوت تربیت ها و بینش ها و افزایش تجمل گرایی سبب سست شدن بنیان خانواده شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان گفت: آمار طلاق در جامعه امروزی نگران کننده است، چرا جوانان ما از غرب و فرهنگ غربی تبعیت می کنند، زندگی مشترک باید سبب آرامش انسان شود و این مساله تنها با انتخاب صحیح حاصل می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف در زندگی ابراز داشت: اصلاح الگوی مصرف سبب زندگی راحت می شود چرا عده ای به دنبال وام و تجمل گرایی می روند و این درحالی است که دنیا مکان آزمایش است نه مکان راحتی.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: یکی از ویژگی های زنان این است که خانواده را به تعالی می رساند و حیف است که زن جایگاه خود را فراموش کند و به دنبال مشاغلی که مربوط به مردان است ورود پیدا کند.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه دولت فعلی می گوید که 30 درصد کارمندان و کارکنان دولت را زنان تشکیل می دهند؛ این مساله جای تاسف دارد که زن در مشاغل مردانه ورود پیدا کرده است./979/پ203/ب1

ارسال نظرات