۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۴۳۹
امام جمعه سابق جیرفت:

قرائت قرآن، انسان را از خطرات دنیا حفظ می کند

حجت الاسلام عسگری با بیان این که خواندن قرآن، انسان را از خطرات دنیا حفظ می کند، گفت: قرآن ذکر الهی بوده و تنها چیزی که انسان را می تواند در مقابل خطوات شیطان دور کند، خواندن قرآن است.
عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت امروز عصر در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: رعایت کردن آداب قرآن در ماه مبارک رمضان از سوی مردم نباید فراموش شود.

وی افزود: قرآن در نزد خدا در جایگاه خاصی قرار دارد و کسی که قرآن می خواند، باید بداند که خدا با او صحبت می کند و باید در این صورت بهترین ادب را در برابر خدا داشته باشد.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که خواندن قرآن با حضور قلب فواید زیادی دارد، خاطرنشان کرد: انسان باید با تمام وجود در زمان خواندن قرآن در اختیار خدا باشد تا بتواند از قرآن استفاده های فراوانی داشته باشد.

وی ابراز داشت: یکی از دستورات خدا در قرآن به تمام انسان ها این است که انسان باید در زمان خواند قرآن از سوی دیگری، سکوت کرده و به قرآن گوش فرا دهد تا دستور خدا را اجرایی کند.

استاد حوزه و دانشگاه با توجه به این که قرآن کلام خدا بوده و کلام خدا در صورتی تاثیر دارد که انسان قرآن را با توجه و با معنا بخواند، تصریح کرد: قرآن ذکر الهی بوده و تنها چیزی که انسان را می تواند در مقابل خطوات شیطان دور کند، خواندن قرآن است.

وی در پایان گفت: خواندن قرآن، انسان را از خطرات دنیا حفظ می کند و به انسان نیرو در انجام وظایف دینی خود می دهد./9707/پ203/ب1

ارسال نظرات