۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۴۸۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

انسان گناهکار نباید از رحمت خداوند ناامید شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راه بازگشت از معصیت همیشه وجود دارد، گفت: انسان گناهکار نباید از رحمت خداوند ناامید شود چرا که توبه معصیت انسان را پاک می‌کند.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الهادی(ع) با استناد به کلام الهی گفت: در قرآن کریم ۴ مرتبه آیه "لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ‌" ذکر شده است.

وی افزود: مفسرین در تفسیر این آیه از قرآن چنین می‌گویند که این آیه دلالت به آن دارد که شیطان گام به گام انسان را به سمت گناه می‌کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به واکنش شیطان در روز محشر نسبت به انسان‌های بهانه جو، ابراز کرد: ما نباید هر زمانی که مرتکب گناه می‌شویم فقط علت آن را متوجه شیطان بدانیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در آیه ۲۲ سوره ابراهیم جواب اینگونه افراد را چنین بیان می‌کنند در محشر شیطان در پاسخ این افراد می‌گوید: خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده باطل، من قبول دارم تخلف کرده‌ام اما مرا ملامت نکنید و خودتان را ملامت کنید چرا که من به زور شما را دعوت نکردم و فقط صدایتان کردم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه خداوند توبه را راهی برای  بازگشت انسان به سوی خود قرار داده، اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهایی که می‌تواند انسان را از وسوسه‌های شیطان در امان نگه دارد تقوا است اما اگر انسان دچار معصیت شد خداوند راه بازگشت به سوی خود را باز گذاشته است.

وی با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع)، گفت: حضرت می‌فرمایند: تقوای خدا را پیشه کنید و یک ذره تقوا داشته باشید؛ از ایشان سوال شد چرا یک ذره تقوا حضرت فرمودند: این برای کسانی است که به تازگی در مسیر مبارزه با وسوسه‌های شیطان قرار گرفته‌اند و نباید از رحمت خدا ناامید شوند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان گناهکار هر لحظه که از معصیت خود پشیمان شود و توبه کند خداوند او را می‌بخشد بنابراین انسان نباید از رحمت خداوند ناامید شود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات