۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۶۵۵۰۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پیروی از مکتب اهل بیت مهمترین افتخار عشایر است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه مهمترین افتخار عشایر پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: اقتدای عشایر به اهل بیت(ع) و حرکت در مسیر فرهنگ تشیع، مدالی افتخار آفرین است که از این جهت باید به خود ببالند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با جمعی از عشایر بسیجی استان، با بیان اینکه مهمترین افتخار عشایر پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: اقتدای عشایر به اهل بیت(ع) و حرکت در مسیر فرهنگ تشیع، مدالی افتخار آفرین است که از این جهت باید به خود ببالید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عشایر این استان خوش استعداد، نخبه، فاضل و ملّا هستند، تصریح کرد: انصافا عشایر این استان در زمینه بیان، قرائت قرآن، سرودن شعر و شاهنامه خوانی زبانزد خاص و عام هستند و این در حالی است که بسیاری از راه های آموزش، پرورش، آبادانی و عمران برای آنها باز نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه روحیه بسیجی از دیرباز در بین عشایر فراگیر و نهادینه بوده است، افزود: هدف امام راحل از تشکیل بسیج کار سیاسی نبود؛ امام همه سیاستش عین دیانت بود و یک سر سوزن سیاستش از دینش فاصله نداشت و این همان چیزی است که باید در دستور کار امروزمان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امام بسیج را شکل داد تا یک بازوی توانمند برای اسلام باشد، گفت: صیانت از دین اسلام وظیفه ای همگانی است و بسیج در رأس همه گروه ها برای حراست از دین قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مبادا دین قربانی نفس، ملی گراییِ شیطنت آمیز و قومیت گرایی شود، افزود: باید همه چیز فدای دین شود؛ به یقین پس از خدای تبارک و تعالی باارزش ترین چیز دین است که دین هم از خداست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور حرکت در مسیر قرآن و سبک زندگی قرآنی است، تصریح کرد: باید قرآن شناس شویم و در محضر قرآن بنشینیم و فرزندانمان را با این کتاب آسمانی آشنا کنیم و عامل به آن باشیم تا رستگار شویم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امام قرآن را در صحنه آورد و به این کتاب و دین خدا عمل کرد تا انقلاب اسلامی شکل گرفت، ابراز کرد: متأسفانه امروزه برخی ها می خواهند چهره انقلاب را به واسطه بی دینی، ظلم، ستم و بی عدالتی و امثال اینها در جامعه بد جلوه دهند اما اینها جزء ذات انقلاب نیست؛ انقلاب همه حقیقت قرآن است زیرا امامی این انقلاب را شکل داد که همه وجودش قرآن بود و در محضر این قرآن شاگردی کرد./9457/۲۰۳/خ

ارسال نظرات