۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۵۵۳۶
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی خبر داد؛

آغاز صدور مجوز برپایی موکب اربعین حسینی در سال جاری

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی از آغاز صدور مجوز برپایی موکب برای مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: هیأت‌های مذهبی، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و عموم مردم که تمایل به برپایی موکب دارند، می توانند با حضور در ستاد و پر کردن فرم مربوطه در کمتر از یک روز مجوز برپایی موکب دریافت کنند.
حسینی

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات آذربایجان‌غربی تعهد کرده است تا یک هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و یک هزار متربع از صحن حضرت زینب(س) را در کربلا بسازد، اظهار کرد: براساس این تعهدات ساخت این دو صحن تا سال ۹۸ باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مردم آذربایجان‌غربی مشارکت بیش از ۱۳ میلیارد ریالی به ستاد بازسازی عتبات استان داشته‌اند، ادامه داد: این مشارکت‌ها اغلب به صورت نقدی و در برخی از موارد نیز به صورت طلا، تخته فرش و مصالح ساختمانی از جمله سیمان بوده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان با بیان اینکه سال گذشته مردم چالدران با کمک بیش از شش میلیارد ریال  بیشترین مشارکت‌ را داشتند، اظهار کرد: چایپاره و نقده در رده‌های بعدی قرار داشتند و با توجه به پایین بودن سرانه درآمد در این شهرستان‌ها این حجم از کمک‌ها جای تقدیر ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ موکب از آذربایجان‌غربی برای خدمت‌رسانی به زائران در مراسم اربعین برپا شده بود، تصریح کرد: ۳۷ میلیارد ریال نذورات مردمی برای اسکان و تغذیه زائران در قالب این موکب‌ها صرف شد.

حسینی با بیان اینکه ثبت‌نام برای اخذ مجوز برپایی موکب برای مراسم اربعین امسال شروع شده است، خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و عموم مردم که تمایل به برپایی موکب دارند، می توانند با حضور در  ستاد و پر کردن فرم مربوطه در کمتر از یک روز مجوز را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات استان به هیچ وجه حق ندارد برخلاف نیت مردم، نذورات را در جاهای دیگر هزینه کند، افزود: برای این منظور در برخی از موارد نذورات به برخی طرح‌ها بیشتر می‌شود در حالی که پول برای انجام طرحی دیگر وجود ندارد.

حسینی از خیران و مردم استان خواست نحوه هزینه‌کرد نذورات را به ستاد عتبات محول کرده و در صورت امکان انداختن پول نقد در ضریح امامان معصوم(ع) در کشورهای عراق و سوریه خودداری کنند و آن را مستقیم به ستاد بازسازی عتبات تحویل دهند./936/ت303/ب1

ارسال نظرات