۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۵۷۶
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی خبر داد؛

اعزام بیش از ۶ هزار زائراولی از خراسان جنوبی به مشهد مقدس

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ایجاد دفتر نمایندگی آستان قدس در استان تاکنون بیش از ۶ هزار نفر زائر اولی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند که سه روز در مشهد از خدمات رایگان آستان قدس بهره مند می شوند.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام سلم آبادی، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور ایجاد شده و این دفتر در استان خراسان جنوبی از یک سال گذشته شکل گرفته است.

وی گفت: اعزام زائراولی ها به مشهد مقدس، محرومیت زدایی از محرومان و ایجاد خادم یاران از جمله اهداف تشکیل دفتر نمایندگی آستان قدس در استان ها است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از استان در سایت آستان قدس برای خادم یار شدن ثبت نام کردند، افزود: با توجه به منشوری که از سوی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی داده شده، خادم یاران که به مشهد اعزام می شوند باید در هفته ۶ یا ۷ ساعت در همان استان محل سکونت خود خدمت ارائه کنند.

حجت الاسلام سلم آبادی با بیان اینکه خادم یاران هفته ای چند ساعت در استان مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: کانون های خادم یاری در مساجد بحث محرومیت زدایی و شناسایی بیماران صعب العلاج را مدنظر دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳ هزار و ۳۳۰ نفر زائر اولی از استان در قالب ۳۸ کاروان به مشهد اعزام شدند، ادامه داد: افراد بالای ۴۰ سال که تاکنون به مشهد مقدس اعزام نشدند و همچنین محرومان و روستاییان در اولویت اعزام با مشهد هستند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای ایجاد دفتر نمایندگی آستان قدس در استان تاکنون بیش از ۶ هزار نفر زائر اولی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند که سه روز در مشهد از خدمات رایگان آستان قدس بهره مند می شوند.

حجت الاسلام سلم آبادی اظهار کرد: در تمام شهرستان های استان رابط آستان قدس وجود دارد و این رابطان محرومان در روستاها را شناسایی می کنند تا به مشهد اعزام شوند.

وی با بیان اینکه کانون سلامت و کانون مهندسین خادم یاران نیز در استان ایجاد شده است، افزود: کانون سلامت در استان بیماران صعب العلاج را شناسایی می کنند و به صورت رایگان در منزل به بیماران خدمات ارائه می دهند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه بازسازی مساجد و حسینیه های در حال تخریب و نیمه ساز یکی از برنامه های خادم یاران در استان است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ گروه جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شدند./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات