۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۶۳۷
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:

خرمشهر سند ماندگاری نظام ولایی انقلاب اسلامی است

سردار علیپور با اشاره به برگزاری نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ برنامه در سوم و چهارم خردادماه، خرمشهر را سند ماندگاری نظام ولایی انقلاب اسلامی برشمرد.
سردار محمد علیپور، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار محمد علیپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه سوم خرداد تداعی کننده عزت، غرور و پیروزی ملت است، خاطرنشان کرد: زمانی که از سوم خرداد صحبت می کنیم باید به این دو موضوع که یکی تجاوز به خاک جمهوری اسلامی و دیگری مشوقان چنین تجاوزی و علل آن توجه شود هر چند که در به راه انداختن جنگ هشت ساله لابی های صهیونیستی و آمریکایی نقش عمده ای داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه منافع آمریکا و صهیونیسم با پیروزی انقلاب اسلامی به خطر افتاد و توطئه چینی ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا اکنون ادامه می دهند، افزود: انقلاب اسلامی همه توطئه های استکبار از قبیل اختلافات قومیتی، جنگ اقتصادی و تحریم ها، حمله مستقیم آمریکا به ایران و کودتای نوژه را خنثی کرد.

سردار علیپور با بیان اینکه مهمترین انگیزه ارتش بعث در حمله به ایران؛ خوزستان بود، تصریح کرد: خرمشهر به عنوان دروازه آبی خاکی ایران و سمبل چنین خواسته ای بود و در سطح جهانی مطرح اما با سلاح های آمریکایی و روسی بیشترین زخم ها را دید.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر در عین حال به سمبل استقامت و مقاومت و وحدت تبدیل شد، اضافه کرد: خرمشهر سند مظلومیت ایران و پیروزی علیه استکبار و ماندگاری نظام ولایی انقلاب اسلامی است که به واسطه مقاومت در آن امروزه مرزهای مقاومت کشورمان به سوریه لبنان و یمن و عراق رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه خرمشهر سند ما توانستیم شد، گفت: در خرمشهر بر اراده استکبار جهانی و سلاح های مدرن و سکوت مجامع بین المللی و اتحاد شوروی و آمریکا پیروز شدیم. وقتی وارد دروازه های خرمشهر شدیم تعداد افراد به ده هزار نرسید و نزدیک به 19 هزار اسیر کردیم.

سردار علیپور ادامه داد: امروزه هیچ سندی امضا نمی شود مگر اینکه خواسته یا ناخواسته جمهوری اسلامی ایران را وارد کنند، در برابر شش قدرت جهانی ایستادیم و اکنون جزو چند کشور برتر جهانی در مباحث علمی، هسته ای، صنعتی و عمرانی هستیم.

وی افزود: در بحث موشکی ابرقدرت دنیا جرأت حمله به ما ندارد و در بحث حقوق بشر نیز هر سال شاهد برگزاری انتخابات هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با برنامه های مرتبط با سوم و چهارم خرداد ابراز داشت: نزدیک به دو هزار و 700 برنامه در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تدارک دیده شده است ضمن اینکه اجرای مراسم صبحگاه مشترک از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این دو روز خواهیم داشت.

سردار علیپور دیدار با نماینده ولی فقیه و همچنین ائمه جماعات استان با عنوان تجدید بیعت با ولایت، ارائه خدمات پزشکی رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در سراسر استان، برگزاری همایش فاتحان خرمشهر، شب خاطره. نمایشگاه کتاب، رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع زن و دفاع مقدس، جشنواره شعر عربی، رزمایش آبی خاکی در خرمشهر، دیدار با جانبازان و ایثارگرن و تجلیل از خانواده شهدا، افتتاح دو پروژه و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه رسام را در سوم خرداد خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در 4 خرداد بحث روحانیت و مقاومت به ویژه ایستادگی آیت الله قاضی در دوران دفاع مقدس، دیدار نظامیان با امام جمعه دزفول، جشنواره خاطره نویسی، برگزاری مراسم خاطره گویی و شعرگویی دزفولی، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و غبارروبی از تربت شهدا به ویژه شهدای موشکی و خمپاره ای از دیگر برنامه های گرامیداشت این روز است.

سردار علیپور گفت: پروژه های افتتاح شده در سوم و چهارم خرداد شامل درمانگاه شیمی درمانی و طرح آبرسانی کشتارگاه صنعتی در خرمشهر به همراه طرح  آبرسانی به شهر حمزه دزفول و افتتاح ساختمان چند منظوره آموزش و پرورش دزفول است./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات