۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۶۵۶۴۱
آيت‎الله مظاهری:

دشمن از فضای مجازی برای تضعیف نظام اسلامی بهره می برد

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: برخی از حرف‌هایی که امروز در فضای مجازی، اینترنت و سایت‌های مختلف است، دشمن آن را جعل کرده تا جمهوری اسلامی را تضعیف کند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به اینکه برخی از گناهان روزه را باطل نمیکند اما روح این عمل را از بین میبرد، گفت: غیبت و شایعه از این گناهاناند، اگر کسی پشت سر فردی مطلبی گفت که اگر بشنوند ناراحت میشود، این غیبت است و روح روزه را از میان برمیدارد.

وی با بیان اینکه شایعه نیز از گناهانِ بزرگ است، افزود: قرآن کریم در ماجرای «افک» بیان میکند که اگر کسی دنبال شایعهسازی برود ممکن است به جایی برسد که برای پیامبر هم شایعهسازی کند و حرف دشمن را پخش کند و خیال هم کند که چیزی نیست در حالی که این کار بسیار بزرگ است، «و هو عندالله عظیم».

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: در ماجرای افک و در قضیۀ شایعه، خداوند پخش شایعه از طریق زبانِ دوستان را نهی میکند، این کار گناهِ بسیار بزرگی دارد و در روز قیامت انسان را با دشمن محشور میکند، انسان خیال میکند چیزی نیست، با «میگویند» یا «گفته میشود» شایعه را دست به دست کردی، حال آنکه گناه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه گناه شایعه همکاری با دشمن است، ابراز کرد: اگر دوست تهمت دشمن را پخش نکرده بود، کار دشمن تأثیر نداشت، تأثیر کار دشمن دست تو که آنچه او میخواست و آنچه او تهمت زده بود به وسیلۀ تو بین مردم پخش شد و دشمن به نتیجۀ کار خود رسید و شایعهپراکن با دشمن اسلام محشور میشود.

حضرت آیتالله مظاهری ابراز کرد: بدانید برخی از حرفهایی که امروز در فضای مجازی، اینترنت و سایتهای مختلف است، دشمن آن را جعل کرده است تا جمهوری اسلامی را تضعیف کند و این عرصه عرصۀ جنگ نرم است که بدتر از جنگ نظامی و هدفش تهمت زدن به اسلام عزیز و تهمت زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه باید متوجه باشیم که به شخصیتهای والا، به اسلام عزیز و به نظام جمهوری اسلامی تهمت نزنیم، ادامه داد: قرآن میفرماید خیال نکن که شایعۀ تو مربوط به اسلام عزیز نمیشود، در ماجرای افک دشمن به پیامبر(ص) تهمت زد و دوست آن را پخش کرد و دشمن شاد شد، اسلام به مخاطره افتاد و پیامبر اکرم(ص) را خانهنشین ساخت./914/پ203/ب1

ارسال نظرات