۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۶۵۷
خطیب برجسته حوزه:

تأخیر در ازدواج ۱۲ میلیون جوان مصیبت است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این‌که یکی از علت‌های مهم تأخیر در ازدواج بیکاری آقایان است، گفت: اگر مشکل بیکاری آقایان حل نشود، مشکل ازدواج جوانان باقی می‌ماند.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم در سلسله جلسات معرفتی ماه رمضان که ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه مباحث زمینه‌های وسوسه شیطانی اظهار داشت: یکی دیگر از زمینه‌های گناه، بیکاری است که اگر همراه جوانی باشد، زمینه‌ وسوسه شیطانی را فراهم می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان‌این که کشور ایران در زمان حال مشکل بیکاری به شدت جوانان را رنج می‌دهد، گفت: طبق آمار دولت حدود 41درصد کارکنان دولت، بانوان هستند و به این آمار افتخار هم می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچند وجود بانوان در برخی از مشاغل مانند پزشکی، پرستاری، تدریس و... ضروری است، اما باید توجه داشت که بدنه اجتماع را چه افرادی تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان تصریح کرد: طبق آمار رسمی حدود 12 میلیون نفر دختر و پسر که زمان ازدواج آنها رسیده است، هنوز ازدواج نکرده‌اند، این مسأله برای کشور یک مصیبت است.

وی با بیان این‌که یکی از علت‌های مهم تأخیر در ازدواج بیکاری آقایان است، ابراز داشت: تا مشکل بیکاری آقایان حل نشود، مشکل ازدواج جوانان باقی می‌ماند و با این اوصاف، چرا مسئولان به اشتغال بانوان افتخار می‌کنند، زیرا وقتی 3میلیون خانم اشتغال داشته باشند، به‌معنی این است که 3 میلیون مرد بیکار در جامعه وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته بسیاری از کارهایی که به بانوان اختصاص داده شده است، بیکاری و استثمار است، در بسیاری موارد شنیده شده که استفاده نوع آرایش و عطر را برای بانوان شرط کرده تا بتوانند مشتری را به خوبی جذب کنند و این استفاده ابزاری از بانوان است، چرا جامعه اسلامی باید این‌گونه باشد.

برخی آقایان قادر به شمارش پست و مسؤولیت خود نیستند

وی با تأکید بر این‌که حل مشکل اشتغال و ازدواج جوان‌ها لازمه ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه است، گفت: کسانی که توانایی کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند، زمینه را برای اشتغال چند جوان فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از مشکلات دیگر در زمینه ایجاد اشتغال را دائمی و چند شغله بودن برخی از کارکنان و مسئولان دانست و تصریح کرد: برخی مسئولان قادر به شمارش تعداد پست و مسئولیت خود نیستند، به‌طوری که بیش از 35 سال است که در امور اجرایی حضور دارند.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود درباره فواید نذر بیان کرد: مانعی در ایجاد فضایل اخلاقی به‌واسطه نذر نیست، اما نباید به‌گونه‌‌ای نذر سنگین باشد که از توان نذر کننده خارج باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اعتیاد مردم نسبت به فضای مجازی بیان کرد: اگر انسان آلوده به گناه یا رذیلت اخلاقی مانند گرفتاری به فضای آلوده مجازی باشد، می‌تواند نذر کند که هر روز بیشتر از یک ساعت، برای فضای مجازی وقت نگذارد، متأسفانه فضای مجازی برای برخی افراد از آب و غذا واجب‌تر شده است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات