۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۶۵۸۰۳
معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان خبر داد؛

فعالیت تبلیغی بیش از ۷۰ مبلغ در بقاع متبرکه خوزستان

حجت الاسلام فرهادی نژاد با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۰ مبلغ غیربومی و ۴۰ مبلغ بومی در بقاع متبرکه استان مستقر شدند.
بقاع متبرکه

حجت الاسلام مرتضی فرهادی نژاد، معاون فرهنگی اداره اوقاف استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه رمضان در حوزه بقاع و موقوفات خبر داد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان با بیان اینکه در سال جاری همچون سال گذشته مسابقات قرآنی، طرح حفظ قرآن، اجرای نیات واقفین، گسترش فرهنگ وقف و فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه پیگری می شود، خاطرنشان کرد: موقوفات قرآنی با وجود استعدادهای بسیار در استان، کم و در حد صفر هستند که در این باره ورود مردم به ایجاد وقف های قرآنی را خواهان هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حوزه موقوفات سامانه #۲۵۲۹*۷۸۰* را راه اندازی کردیم، افزود: این سامانه برای وقف های مشارکتی در هفت نیت از جمله نیات قرآنی، ازدواج، علم فناوری، بهداشت و سلامت و اشتغال طراحی شده است تا از این طریق بتوانیم بر معضلات و آسیب های اجتماعی قائق شویم.

حجت الاسلام فرهادی نژاد ادامه داد: برگزاری مراسمات شب های قدر و شب های جمعه، اقامه دو بار نماز جماعت مغرب و عشاء در حرم علی ‌بن مهزیار اهوازی، جزءخوانی و محافل قرآن کریم در بقاع متبرکه استان در جریان است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۰ مبلغ غیربومی و ۴۰ مبلغ بومی را پس از گذراندن دوره‌ های آموزشی مشاوره خانواده، روانشناسی، ازدواج، مسائل اعتقادی و شرعی، کودک و نوجوان را گذرانده‌ اند در بقاع استان مستقر شدند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان اظهار داشت: در نیمه ماه مبارک رمضان سفره ضیافت افطار برای نیازمندان شهرهای ماهشهر و رامشیر تدارک دیده خواهد شد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات