۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۶۵۸۰۵
استاد حوزه علمیه:

رعایت عدالت و انجام وظایف نسبت به همسر واجب است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: برخی افراد متأهل روزانه زمان زیادی از وقت خود را در فضای مجازی سپری کرده و نسبت به خانواده و همسر خود بی‌تفاوت هستند و این درحالی است که هرکسی نسبت به همسر خود دارای وظایفی است.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم در سلسله جلسات معرفتی ماه رمضان که ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه مباحث زمینه‌های وسوسه شیطانی گفت: مراقبت از آبرو، موقعیت و جایگاه خود نزد حق تعالی و پیامبر یکی از عوامل مهم در از بین بردن زمینه برای وسوسه‌های شیطانی است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ای کاش همان اندازه که برای حفظ موقعیت اجتماعی و جایگاه دنیوی خود تلاش می‌شود و از بسیاری امور پرهیز می‌شود، برای حفظ موقعیت خود نزد حق تعالی و اهل‌بیت(ع) هم مراعات کنیم.

وی با اشاره به آیه 105 سوره توبه بیان کرد: اگر انسان به این آیه توجه داشته باشد و عمل کند، هرگز به سوی گناه نرفته و گرفتار وسوسه‌های شیطانی نمی‌شود، چراکه خدا، پیامبر و ائمه طاهرین(ع) را ناظر بر خود می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این‌که یکی دیگر از راه‌های مراقبت از وسوسه‌های نفسانی و شیطانی، به یاد داشتن نعمت‌های بی‌شمار الهی است، گفت: اگر کسی قدردان نعمات الهی باشد، هیچ‌گاه نسبت به وجود حق تعالی غافل نمی‌شود تا گرفتار گناه شود.

وی با اشاره به وجود نعمت‌های بی‌شماری که در زندگی انسان وجود دارد، بیان کرد: خداوند انسان را غرق در نعمت کرده است، اما انسان از نعمت‌های فراوانی که در اختیار او قرار گرفته مانند خوردن، آشامیدن، استراحت، امنیت، سلامتی و هزاران نعمت دیگر غافل است و نمک را خورده و نمکدان را می‌شکند و این درحالی است که آدمی اگر از سوی فردی دیگر لطفی دریافت کند، همیشه سپاس‌گذار او خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بحث عدالت در رفتار را بحث بسیار مهمی توصیف کرد و گفت: در حالات امیرمؤمنان(ع) است که اگر در خانه یکی از همسران خود بودند و نوبت همسر دیگر فرا می‌رسید، برای رعایت حق همسر دیگر حتی وضو نمی‌گرفتند، آیا امروز کسانی که همسر دوم اختیار می‌کنند این مسائل را رعایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که قرآن کریم شرط اختیار همسر دوم را رعایت عدالت و برابری دانسته است، گفت: این چه عدالتی است که امروزه برخی بعد از اختیار همسر دوم، به خانواده و همسر اول خود دستور می‌دهند که کنیزی و نوکری همسر دوم او را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی درباره اتلاف وقت و ضرورت انجام وظیفه نسبت به همسر بیان کرد: برخی افراد متأهل روزانه زمان زیادی از وقت خود را در فضای مجازی سپری کرده و نسبت به خانواده و همسر خود بی‌تفاوت هستند و این درحالی است که هرکس نسبت به همسر خود دارای وظایفی است./876/پ202/ب1

ارسال نظرات