۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۶۵۸۲۵
استاد حوزه علمیه:

عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ جنگ بود

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که سوم خرداد نماد مقاومت، ایثار، عزت، عظمت و فداکاری فرزندان غیور ملت است، گفت: عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ جنگ بود.
حسین نوبری

حجت الاسلام حسین نوبری، استاد حوزه علمیه تبریز و رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه؛ سالروز آزادسازی خرمشهر ترتیب یافت، اظهار داشت: این روز در تاریخ پرافتخار هشت سال دفاع مقدس برگ زرین و حماسه ای به یاد ماندنی است.

وی با بیان این‌که سوم خرداد ماه، نماد مقاومت، ایثار، عزت، عظمت و فداکاری فرزندان غیور ملت است، خاطرنشان کرد: دولت‌های حامی رژیم بعث عراق با همه امکانات و تجهیزات که در اختیار صدام قرار داده بودند؛ به دنبال تصرف سه روزه ایران بودند؛ اما آزادسازی خرمشهر، همه معادلات و نقشه های آنان را بر هم زد.

حجت الاسلام نوبری با اشاره به این سخن تاریخی امام خمینی(ره) که فرمود؛ "خرمشهر را خدا آزاد کرد" گفت: سوم خرداد روز مقاومت، پیروزی و تجلی فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی ملتی است که با اتکا به قدرت لایزال الهی، حماسه ای تاریخی رقم زدند و نشان دادند که با توکل به خدا و تکیه بر ظرفیت‌های درونی می‌توان بر دشمنان غلبه کرد.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که عملیات بیت المقدس به عنوان برجسته ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح در تاریخ هشت سال دفاع  مقدس ثبت شده است، افزود: این عملیات در سوم خرداد سال 61 علاوه بر نمایش اتحاد رزمندگان، فصل تازه ای در معادلات سیاسی ایران و جهان را رقم زد.

وی پیروزی عملیات بیت المقدس را نقطه عطفی در تاریخ جنگ عنوان کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر باعث شد رژیم بعث سراسیمه در پی راهی برای برون رفت از بحران باشد. بازخوانی این حماسه تاریخی برای نسل‌های امروز و آینده، ابعاد گسترده و بزرگ حماسه فرزندان خمینی کبیر را نشان خواهد داد.

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که وحدت و یکپارچگی رمز تعالی نظام و موفقیت در عملیات آزادسازی خرمشهر بوده است، بیان کرد: وحدت ملت ایران به مقابه یک حقیقت همیشه جاری در بستر تاریخ بیانگر بصیرت و هوشمندی مردم برای حضور در لحظه‌های سرنوشت‌ساز و تاریخی در عرصه پشتیبانی در ولایت فقیه و نظام اسلامی است./935/ت303/ب1

ارسال نظرات