۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۵۸۷۹
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی:

ایمان و توکل قلب را همانند کوه استوار می‌کند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که هر کس به خداوند متعال اعتماد کند خداوند قلبش را همانند کوه استوار می‌سازد، گفت: علت و هویت اصیل اعتمادبه‌نفس حقیقت توکل و اعتماد به ساحت ازلی خداوند متعال است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، در ادامه تبیین اصول بندگی به الگوی تعامل انسان با خودش اشاره کرد و اظهار داشت: برای تبیین الگوی تعامل انسان با خودش لازم است به این نکته توجه شود که مطلقاً ما واژه‌ای به نام «اعتمادبه‌نفس» نداریم.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این‌که عنوان «اعتمادبه‌نفس» خود معلول علتی مهم‌تر است، ابراز داشت: علت و هویت اصیل اعتمادبه‌نفس حقیقت توکل و اعتماد به ساحت ازلی خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که هر کس به خداوند متعال اعتماد کند خداوند قلبش را همانند کوه استوار می‌سازد، گفت: مؤمن باید توجه داشته باشد که مشیت الهی به هر چیزی که تعلق بگیرد بدون هیچ تغییر همان به حقیقت خواهد رسید بر این اساس تجربه انقلابی ما نیز نشان می‌دهد باوجود دشمنی‌های زیاد دشمنان مشیت الهی بر حفظ و مانده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این حقیقت نیز ثابت‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تلاش را از لوازم ارتباط مؤمن با خودش عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش و کوشش در تهذیب نفس و امور بیرونی که مؤمن با آن مواجه است زمینه رشد و تعالی او است بر این اساس تجربه نشان داده است که انسان تنبل همواره مبتلابه دردهایی مانند فراموشی، استرس و افسردگی خواهد شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) ترس از خدا را از دیگر اصول ارتباطی بنده با خودش دانست و گفت: صبر به معنای آمادگی مواجهه با سختی‌های دنیا نیز اصولی است که اگر بنده به آن تمسک جوید مسلماً زمینه رشد و ظهور استعدادهایش خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان صداقت و اخلاص را از اصول مدیریت فردی توصیف کرد و ابراز داشت: بنده همواره باید با فقرای جامعه خود در ارتباط باشد و این ارتباط می‌تواند زمینه ظهور استعدادهای او نیز باشد. /۸۳۷/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات