۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۶۵۹۸۳
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

رونق مساجد سبب کاهش مفاسد اجتماعی می شود

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین تأکید کرد: اگر مساجد رونق پیدا کنند تردیدی نیست که جرایم و مفاسد در جامعه رو به کاهش می رود و جامعه بیشتر جنبه سعادت و معنویت پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، به سالروز آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان راه خدا اشاره کرد و گفت: آزادسازی این شهر بی شک یکی از عنایات ویژه خداوند بود و باید بدانیم که امنیت امروز ما مرهون فداکاری و رشادت رزمندگان دفاع مقدس بود.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که بحران آب استان قم را تهدید می کند، اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع زیرزمینی و بارندگی ها هم اکنون در بحران بی آبی مواجه هستیم، بر این اساس یکی از وظایف ائمه جماعت این است که صرفه جویی در مصرف آب و برق را به مردم توصیه کنند.

وی بر ضرورت رعایت تقوا از جانب ائمه جماعت تأکید کرد و ابراز داشت: یک امام جماعت باید تنها از خداوند وحشت داشته باشد و در راه تبلیغ دین از هیچ تلاشی فروگذار نکند؛ امام جماعت اگر ذره ای در کار خود کوتاهی کند مورد بازخواست الهی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: اگر مساجد رونق پیدا کنند تردیدی نیست که جرایم و مفاسد در جامعه رو به کاهش می رود و جامعه بیشتر جنبه سعادت و معنویت پیدا می کند.

معاون بخش جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای ایجاد اتحاد میان مساجد و نهادهایی که به نحوی با مساجد مرتبط هستند تلاش های بسیاری صورت گرفته است، مطرح کرد: 17 نهاد به نوعی با مساجد ارتباط دارند که در زمینه ایجاد اتحاد و انسجام میان آن ها و مساجد طرح هایی ارائه شده و ما به دنبال آن هستیم که با ایجاد این اتحاد استان قم را به الگوی سایر استان های کشور تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر این که مسجد باید محور همه فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره باشد، عنوان کرد: در زمان پیامبراکرم(ص) مسجد محور همه فعالیت ها بود و همه مشکلات در آن حل می شد، بنابراین امروزه نیز ما باید از این اقدام الگو برداری کنیم و همه مسادل را از مساجد شروع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی از وجود 200 درس تفسیر در مساجد استان قم خبر داد و یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که ائمه جماعت در کنار تفسیر قرآن کریم، باید سخنان رهبر معظم انقلاب را  نیز برای نمازگزاران تبیین کنند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات