۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۶۵۹۸۴
حجت الاسلام تهامی:

دنبال اجرای طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی» هستیم

مدیرکل زندان های استان قم از برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد در روز ۱۳ ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد و گفت: در سال ۹۶ در طول ماه مبارک رمضان هر روز دو تن از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.
سید علی تهامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی تهامی در گردهمایی ائمه جماعت استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که زندان برای هنجارشکنان و مجرمان بهترین محل تربیت شدن است، گفت: لازم است برای حفظ و تأمین امنیت شهر این نوع افراد را زندانی کنیم، اما سازمان زندان ها وظیفه دارد برای تربیت آن ها اقدام کند.

مدیرکل زندان های استان قم از شرکت 750 زندانی در استان قم در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: در زندان های استان قم در سه نوبت نماز جماعت برپا می شود.

وی افزود: باید این نکته را گفت که حضور برخی زندانی ها که به صورت غیرعمد مرتکب جرم و یا خطایی شده اند به علت وجود آسیب های فراوان برای خانواده این افراد امری درست به نظر نمی آید.

حجت الاسلام تهامی خاطرنشان کرد: اکثر جرایم غیر عمد به جهت حق الناس است و زندانی تا آن را پرداخت نکند آزاد نمی شود، برای همین منظور ستاد مردمی دیه در سال 1369 توسط شهید لاجوردی تاسیس شد تا بتوانیم این گونه مشکلات را به وسیله کمک های مردمی حل کنیم.

مدیرکل زندان های استان قم با اشاره به این که در سال گذشته مبلغی بالغ بر 329 میلیون تومان در یک جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شد، ابراز کرد: مراجع تقلید در این گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد استان مشارکت کردند.

وی از برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد در روز 13 ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در سال 96 در طول ماه مبارک رمضان هر روز دو تن از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند و ما امسال هم بنا داریم که این اتفاق در استان قم بیفتد.

حجت الاسلام تهامی با تأکید بر این که ما به دنبال اجرایی سازی طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی» هستیم، یادآور شد: این طرح باید فراگیر شود تا مردم به صورت دسته جمعی در مراسم های گلریزان شرکت کنند و مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد را حل کنند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات