۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۰۳۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مشهد پایتخت قرآنی جهان اسلام است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی مشهد را پایتخت قرآنی جهان اسلام دانست و گفت: مشهد مقدس به دلیل فعالیت های بسیار در عرصه قرآنی و به دلیل ظرفیت های مهم و بالا در این زمینه بدون شک پایتخت قرآنی جهان اسلام است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی که در تالار شهر برگزار شد ضمن گرامیداشت فتح الفتوح خرمشهر و ماه مبارک رمضان گفت: مشهد مقدس پیشتاز علوم قرآنی و عرصه های قرآنی حتی پیش از انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) و پیشسکوتان قرآنی بی شمار در این شهر از عوامل پیشتازی مشهد مقدس در عرصه های قرآنی بوده است و این شهر را به پایگاه اصلی خادمان قرآنی در علوم مختلف قرآنی تبدیل کرده است که از بارزترین مصادیق آن ها می توان به حضور مقام معظم رهبری و خدمت های قرآنی ایشان قبل از انقلاب اسلامی در مشهد مقدس اشاره کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشهد را پایتخت قرآنی جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مشهد مقدس به دلیل فعالیت های بسیار در عرصه قرآنی و به دلیل ظرفیت های مهم و بالا در این زمینه بدون شک پایتخت قرآنی جهان اسلام است و تمام عزیزان و خادمان قرآنی در راستای اعتلا بخشیدن به این جایگاه فعالیت می کنند.

سرابی به اهمیت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اشاره و اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاهی از این جهت دارای اهمیت است که به جایگاه قرآنی مشهد مقدس اعتلا می بخشد و خوشبختانه ارگان های دولتی چون استانداری و شهرداری به درک خوبی رسیده اند و به همین دلیل این نمایشگاه را امسال در عرصه گاه میدان شهدا برگزار کرده ایم.

وی در خصوص دلایل برگزاری این نمایشگاه در عرصه گاه میدان شهدا تصریح کرد: میدان شهدا کانون اصلی جریان انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی نیز تجلی قرآن کریم است و زلف انقلاب به جریان اسلامی گره خورده است و امیدواریم به این دلیل که این تجربه اول ما در برگزاری این نمایشگاه در میدان اصلی شهر است مردم عزیز کاستی ها را با لطف خود بر ما ببخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به ویژگی های سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اشاره و عنوان کرد: این نمایشگاه در مساحت 4500 متر مربع، 250 غرفه، 24 بخش برگزار شده است که از ستاد برگزاری نمایشگاه و دبیر اجرائی و سازمان های همکار در برگزاری این نمایشگاه تشکر دارم.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز دهمین همایش تجلیل از خادمان قرآنی نیز برگزار می شود و امیدواریم با حمایت های قرآنی این عزیزان شاهد استقبال خوبی از این نمایشگاه در میدان شهدا باشیم./۸۶۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات