۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۶۶۰۵۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نافرجامی برجام نتیجه فاصله گرفتن از رهنمودهای رهبری است

امام جمعه شهرکرد گفت: متأسفانه امروز آنچنان که باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سطح کلان توجه نمی شود که اگر می شد، برجام به گونه ای که دیدیم، شکل نمی گرفت.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به ماه مبارک رمضان، نوع تعامل اجتماعی را از ضرورتهای‌ جامعه ایمانی بیان کرد و گفت: در جامعه ایمانی کسی به کسی ظلم نمی ‌کند و هر کس آنچه را برای خود می ‌پسندد برای دیگران نیز مورد پسند می داند.

امام جمعه شهرکرد، مبتلا شدن به گناه را زیبنده جامعه ایمانی ندانست و تصریح کرد: نفاق و دورویی مهمترین آفت امروز جامعه دینی است که باید به شدت از آن دوری بجوییم و هیچ گاه در مسیر نفاق، حسد، کینه و در یک کلام ظلمت قدم نگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به دهم رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) نخستین کسی بود که به پیامبر خاتم(ص) ایمان آورد و این مهمترین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توانمندی های مالی حضرت خدیجه(س) خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) همه دارایی اش را وقف اسلام کرد تا آنجا که می توان گفت شکل گیری و رشد دین اسلام مدیون ثروت و دارایی حضرت خدیجه(س) است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) به قدری منزلت یافت که جبرئیل سلام پرودگار را به ایشان ابلاغ کرد، ادامه داد: این بانو در دوران جاهلیت زندگی کرد و در این دوران بیشترین جنگهای قومی، شرک، فساد، خرافه پرستی و بت پرستی وجود داشت اما ایشان موحد شد و پاک زندگی کرد و این چیز کمی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند اگر فساد همه جا را گرفت دیگر نمی‌ توان پاک زندگی کرد، افزود: خدیجه کبری(س) ثابت کرد که می ‌توان در بدترین شرایط نیز مراقب سلامت روح بود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به تأسیس مجلس شورای اسلامی در هفتم خردادماه سال 59 و نامگذاری این روز به نام روز قانون ابراز کرد: ساماندهی کشور با وضع قوانین درست و منطبق با دین مبین اسلام و شرایط روز جامعه مهمترین رسالت امروز مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی زمانی در رسالت خود موفق خواهد بود که در مرحله نخست نمایندگانی قانون مدار و متعهد داشته باشد، گفت: به یقین نقش مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور برکسی پوشیده نیست.

وی همچنین به در پیش بودن میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک اشاره کرد و افزود: بررسی زوایای مختلف زندگی این امام همام و تحلیل شرایط حاکم آن زمان برای نسل جوان امروز ما از ضرورتها است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه برخی ها به دنبال آن هستند تا شرایط را به گونه ای اشتباه به خورد نسل جوان بدهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همه اقدامات انجام شده از سوی ائمه اطهار(ع) متناسب با شرایط روز جامعه بوده است، اظهار کرد: به یقین اگر امام حسن مجتبی(ع) در زمان امام حسین(ع) بود همانند ایشان برخورد می ‌کرد و امام حسین(ع) نیز اگر در زمان امام حسن مجتبی(ع) بود، دقیقا همان کاری را می کرد که ایشان انجام دادند.

وی کمک به فقرا و دست گیری از نیازمندان را یکی از ویژگی های مهم امام حسن مجتبی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات امروز کشور و عدم توازن مالی، الگو گیری از این امام همام و کمک به نیازمندان باید در دستور کار همه افراد جامعه قرار گیرد و این از ضرورتهای امروز کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به سوم خردادماه، سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: به یقین دوران دفاع مقدس تجلی رأفت، انفاق، جهاد، عبادت، نجوا و راز و نیاز و نیایش قرآن، جامعه متحد، منسجم و ولایت پذیری و تبعیت محض از ولی خدا بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نتیجه ولایت پذیری محض رزمندگان اسلام بود، تصریح کرد: متأسفانه امروزه آنچنان که باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سطح کلان توجه نمی شود که اگر می شد، برجام به گونه ای که دیدیم، شکل نمی گرفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اتفاقات پیش آمده در زمینه برجام ابراز کرد: ایران باید هر چه زودتر از برجام خارج می شد اما به اقتضاء شرایط مجدد برای مذاکره با اروپا آماده شد به شرط آنکه همه خواسته های رهبری و شرایط 9گانه ایشان برای اروپا محقق شود؛ در غیر این صورت باید هر چه سریعتر به برجام خاتمه دهیم و به نیروی درونی اتکا کنیم و بدانیم تنها راه نجات کشور اتکا به داشته های بومی است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات