۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۶۶۰۹۵
در سال تحصیلی جاری؛

طلاب مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد ۶۰ اثر پژوهشی تولید کردند

معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد گفت: در سال تحصیلی جاری طلاب این مدرسه علمیه ۶۰ اثر پژوهشی در موضوعات مختلف تولید ازجمله سبک زندگی امام سجاد(ع) تولید کردند.
حوزه علمیه

حجت‌الاسلام علی پرهیزکار، معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در این مدرسه علمیه، از تولید 60 اثر پژوهشی از سوی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد در سال تحصیلی جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه آثار پژوهشی تولیدشده از سوی طلاب طی سه مرحله از سوی اساتید حوزه علمیه بررسی و ارزیابی می‌شوند، افزود: مرحله نخست ارزیابی آثار پژوهشی طلاب این مدرسه علمیه صورت گرفته و مرحله دوم هم در حال انجام است.

حجت‌الاسلام پرهیزکار اضافه کرد: مرحله سوم و نهایی ارزیابی آثار پژوهشی در چند هفته آینده از سوی اساتید حوزه علمیه انجام شده و پس از آن آثار پژوهشی برتر طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد مشخص و برگزیدگان تجلیل خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه پارسال سه اثر پژوهشی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در سطح حوزه علمیه استان مورد تجلیل واقع شدند، اضافه کرد: امسال اغلب مقالات و آثار پژوهشی تولیدشده در این مدرسه علمیه با موضوع سبک زندگی امام سجاد (ع) هستند.

به گفته حجت‌الاسلام پرهیزکار آشنایی بیشتر طلاب با منابع پژوهشی و مراجع علمی یکی از هدف‌های حوزه علمیه در تشویق طلبه‌ها با انجام پژوهش است.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در خاتمه اظهار کرد: در ماه رمضان امسال 15 طلبه این مدرسه علمیه برای فعالیت‌های تبلیغی به مساجد روستایی و شهری اعزام شده‌اند.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد 120 طلبه سطح یک دارد که از این تعداد 20 طلبه ملبس هستند.

طلاب این مدرسه علمیه پس از اتمام سطح یک برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر به مدارس علمیه امام صادق (ع) و مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد هجرت می‌کنند.

لازم به ذکر است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات