۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۶۶۲۳۴
امام جمعه همدان:

یاد کردن اهل برزخ در ماه رمضان از عبادات افضل است

آیت الله طه محمدی گفت: افرادی که بی وارث و یا بد وارث هستند را باید در این ماه پر از خیر و برکت همیشه یاد کنیم و آن ها را شریک در ثواب مراسم های مذهبی کنیم.
درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی درس اخلاق آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق که در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به لزوم استفاده از برکات ماه رمضان، گفت: یکی از عبادات افضل در این ماه احسان در حق اهل برزخ است.

وی افزود: مخصوصا افرادی که بی وارث و یا بد وارث هستند را باید در این ماه پر از خیر و برکت همیشه یاد کنیم و آن ها را شریک در ثواب مراسم های مذهبی کنیم.

آیت الله طه محمدی به زحمات علمای اسلام اشاره کرد و گفت: اگر جهاد و تلاش علمای شیعی ما برای زنده نگاه داشتن اسلام نبود امروز نمی توانستیم بر سر سفره اهل بیت حضور داشته باشیم.

وی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مدیون امام خمینی دانست و گفت: امام خمینی(ره) چون نایب بر حق امام زمان بود و برای حفظ دین دستور به جهاد و دفاع داده بودند تمام افرادی که در این راه خون آن ها ریخته شده است شهید محسوب می شوند.

امام جمعه همدان در ادامه به حروف مقطعه قرآن پرداخت و گفت: مفسران قرآن معانی متفاوتی را برای این حروف بر شمرده اند که یکی از زیباترین آن ها این است که اگر این حروف را در کنار هم قرار دهیم به این مطلب می رسیم که؛ "صِراطُ عَلی حَقٌّ نُمْسِکُهُ"

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: راه علی حق است و ما آن را نگاه می داریم و یا به تعبیر دیگری انسان نباید به هیچ وجه از ریسمان الهی دوری کند و از آن جدا شود.

وی به تفسیر آیه شریفه «ن و قلم» نیز اشاره ای کرد و گفت: این قلم که همان قلم الهی است به اندازه مقدس است که خداوند به آن قسم خورده است چرا که قسم خدا نشان از عظمت و اهمیت ان دارد و هیچ گاه خداوند به چیزهای کوچک قسم نمی خورد./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات