۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۶۶۲۸۵
آيت‎الله مظاهری:

گران‌فروشی و فریب در معامله سبب ناامیدی مردم می‌شود

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به این‌که دروغ و فریب مسلمانان گناه بسیار بزرگی است، گفت: اگر می‌خواهید ورشکست نشوید و بازارتان رونق و گرمی داشته باشد، گران‌فروش نباشید.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت حقالناس گفت: به گردن بودن حقالناس بر انسان بسیار سخت و مشکل است و اگر انسان در بعضی موارد نکاتی را رعایت نکند، گرفتار حقالناس میشود.

وی افزود: اگر کسی حقالناس را در دنیا مراعات نکند و با حقالناس به عالم آخرت برود، اگر اعمال خوب و درخشندهای داشته باشد، اعمال خوبش را به کسی میدهند که از او بستانکار است و اگر اعمال خوبی نداشته باشد یا اعمال خوبش تمام شود، از اعمال بدِ فرد طلبکار کاسته میشود و به اعمال فرد بدهکار اضافه میشود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه فرد گرفتار حقالناس دچار سختیهای بسیاری خواهد شد، گفت: بسیار سخت است که انسان اعمال خوبی را به جهان آخرت ببرد اما در نهایت این اعمال را از او بگیرند، این مصیبت خسارت بسیار بزرگی است.

وی با انتقاد از گرانفروشیها و چندنرخیها در بازار، ادامه داد: این گرانفروشیها بسیار خطر دارد و مطابق با اسلام نیست، گناهش بسیار بزرگ است، متأسفانه ما میبینیم که یک کالا در چند مغازه به قیمتهای مختلف فروخته میشود.

حضرت آیتالله مظاهری ابراز کرد: امام صادق(ع) میفرمایند به دست آوردن مال و نان حلال از جهاد در راه خداوند با شمشیر سختتر و صعبتر است، یعنی اگر انسان به جبهه برود و علیه دشمن شمشیر بکشد، این کار راحتتر است از به دست آوردن مال حلال، غلام امام صادق(ع) در تجارت تصمیم گرفتند دو برابر سود بر روی کالایشان بکشند که امام صادق(ع) از این کار بسیار ناراحت شدند.

وی خاطرنشان کرد: دستور اسلام در فروشندگی این است که وقتی مخارج اهل و عیال تأمین شد و خرج روزِ انسان درآمد، دیگر بر بقیۀ اجناس نباید سود گرفت و آنها را به قیمت خرید باید فروخت، ما این را نمیخواهیم اما میخواهیم که به اندازۀ طبیعی سودِ فروش کالایی گرفته شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: دروغ و فریب مسلمانان گناه بسیار بزرگی دارد، خداوند وعده داده که آن فرد را رسوا میکند، تقاضا دارم با صفا و صمیمیت با یکدیگر برخورد کنید و اگر میخواهید ورشکست نشوید و بازارتان رونق و گرمی داشته باشد، گرانفروش نباشید و همۀ کارهایتان را محکم و متقن انجام دهید./914/پ203/ب1

ارسال نظرات