۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۶۶۳۰۰
کارشناس دینی مطرح کرد؛

رابطه وقار و آرامش قلبی

حجت الاسلام رجالی گفت: گاهی رفتار انسان از روی وقار است اما این وقار به معنای آرامش درونی و سکینه قلبی نیست؛ اگر انسان به سکینه واقعی و قلبی رسید، وقار نیز برای او به وجود می‌آید.
سبک زندگی قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رجالی کارشناس حوزه و دانشگاه بعد از نماز ظهر امروز در مسجد امام سجاد(ع) درباره راه‌ها و مهارت‌های معنوی کسب آرامش مطمئن، گفت: آرامش، جزء نیازهای اساسی انسان و از دغدغه‌های اصلی بشر امروز است.

وی افزود: با توجه به اینکه آرامش از نیازهای اصلی انسان است، تهاجم های بسیار زیادی با عوامل مختلف به سمت آرامش انسان‌ها صورت می‌گیرد و ما آن طور که باید و شاید به اهمیت این موضوع پی نبرده‌ و از سوی دیگر میزان و مقدار آرامش موردنیاز نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

کارشناس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: گاهی برخی افراد اعتراض می‌کنند که با وجود این همه مشکلات چطور می‌توان آرامش داشت یا از آن صحبت کرد؛ باید گفت اتفاقاً به دلیل زیاد بودن مصائب، مشکلات و عواملی که به سمت انسان هجوم می‌آورند برای ایجاد ناآرامی و نا‌امنی ذهنی، معنوی و رفتاری؛ نیاز ما به کسب آرامش و را‌ه‌های آن بیشتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: موضوع آرامش همواره از دغدغه‌های انسان‌ها، مکاتب و ادیان بوده است. در قرآن کریم نیز با واژه‌ها و آیات مختلف از آرامش یاد شده است. انسان برای مدیریت و کنترل زندگی خود ناچار است شیوه و سبکی داشته باشد و اینمنوضوع به خصوص در کشورهای غربی به موضوعی تبدیل شده که به واسطه آن، شیوه زندگی جدیدی را القا کرده و یا حتی شیوه های قبلی را تغییر می‌دهند.

حجت الاسلام رجالی اظهار داشت: یکی از علل اینکه برخی کشورها پی به اصالت خود نمی‌برند، تغییر سبک زندگی است. تغییر سبک زندگی به قدری ظریف عمل می‌کند که انسان اگر دقت نکند به راحتی تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: موضوع سبک زندگی، امروز از مهمترین موضوعات در دنیاست که در آن به شیوه‌ای نرم، سبک زندگی ملت‌ها را در پوشش، رفتار، معماری و... تغییر می‌دهند.

راز و رمز آرامش، ایمان به خداست

کارشناس حوزه و دانشگاه بیان داشت: در کنار تمام سبک‌های زندگی، قرآن یک سبک زندگی مومنانه معرفی می‌کند که اگر انسان طبق آن زندگی کند، خود به خود آرامش برای او به دست می‌آید زیرا برنامه‌های دین‌ که تماماً از جانب خداست از جنس آرامش است.

وی افزود: ایمان، تقوا و تمام دستورات الهی از جنس آرامش هستند و گناه از جنس اظطراب و ناآرامی است. گناه علاوه بر ایجاد ناامنی و اظطراب برای انسان، بر دنیای پیرامون او نیز تاثیرات منفی دارد.

حجت الاسلام رجالی گفت: گاهی رفتار انسان از روی وقار است اما این وقار به معنای آرامش درونی و سکینه قلبی نیست. اگر انسان به سکینه واقعی و قلبی رسید، وقار نیز برای او به وجود می‌آید اما این طور نیست که اگر کسی با وقار بود از سکینه و آرامش درونی نیز برخوردار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به بیان قرآن کریم خداست که آرامش و سکینه را در دل اهل ایمان قرار می‌دهد. راز و رمز آرامش، ایمان به خداست. آرامش واقعی، هدیه الهی به انسان است./969/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات