۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۵۶۶۳۱۴

نشست اساتید ارتباطات و رسانه در قم برگزار شد

نشست اساتید ارتباطات و رسانه با محوریت گرامیداشت آرمان فلسطین در عرصه هنر و رسانه در قم برگزار شد.
رسانه های دیجیتال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست اساتید ارتباطات و رسانه، ششم خرداد با محورت گرامیداشت آرمان فلسطین در عرصه هنر و رسانه در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

از ساختن آثار جذاب برای معرفی دین خود غفلت کرده ایم

بر اساس این گزارش، محمد حسنی در این نشست با اشاره به این که ما در عرصه سینما از ساختن آثار جذاب برای معرفی دین خود غفلت کرده ایم، گفت: غربی ها جلوه های باطل خود را در ظاهری زیبا به دنیا ارسال می نند، اما دین ما که سراسر زیبایی است در گمنامی و خفقان رسانه ای به سر می برد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: بیت المقدس برای غربی ها مهم بوده است به همین دلیل بر روی آن در عرصه های مختلف فعالیت می کنند و این در حالی است که متاسفانه ما در این زمینه ها فعالیت نکرده ایم.

بزرگترین ابزار رسانه ای و سینمایی جهان در اختیار صهیونیسم قرار گرفته است

همچنین حجت الاسلام ارجمندفر در این جلسه با بیان این که دین از نگاه صهیونیسم یک نوع دیدگاه فرمالیست است، ابراز کرد: امروزه باید دانست که جریان صهیونیست به مسیحیت ختم نمی شود، بلکه به شاخه های مختلف تقسیم می شود و نکته قابل ذکر این که حتی امروزه ما صهیونیست مسلمان نیز داریم.

عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب با اشاره به این که امروزه بزرگترین ابزار رسانه ای و سینمایی جهان در اختیار صهیونیسم قرار گرفته است، بیان کرد: آن ها از این ابزارها و شرکت ها در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و اساساً می خواهند در جهان آن جامعه هدف خودشان را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر این که صهیونیسم در طول تاریخ همواره از روش های مختلف برای سیطره پیدا کردن بر فرهنگ ملل مختلف استفاده کرده است، گفت: نخستین شاخصه حضور تفکر صهیونیسم در سینما این است که در همه فیلم هایی که ساخته می شود چهره ای مظلوم از صهیونیسم و چهره ای خشن از اسلام نشان داده می شود.

غرب در سایه ابزار رسانه ای در حال گفتمان سازی است

حجت الاسلام کهوند نیز در ادامه گفتمان سازی را یکی از مهم ترین کارکردهای رسانه دانست و ابراز کرد: غرب از این طریق به صورت بسیار هوشمندانه و به گونه ای که مخاطب متوجه نشود در حال گفتمان سازی است و رفتار مخاطبان را نیز کنترل می کند.

حجت الاسلام کهوند خاطرنشان کرد: یکی از اموری که در شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه تلگرام استفاده می شود این است که هنگام نصب این نرم افزارها از مخاطب اجازه دسترسی به پیام ها و حتی پاک کردن برخی پیام ها قبل از رسیدن به دست مخاطب گرفته می شود و ما در انتخابات شاهد بودیم که تلگرام از این حربه بسیار استفاده می کرد.

عضو هیأت رییسه انجمن سواد رسانه طلاب تأکید کرد: گاهی اوقات برخی از عکس ها که خط قرمز شبکه های اجتماعی خارجی به حساب می آید را نمی توان پخش کرد و گاهی این رفتار به صورت حذف عکس و گاهی اوقات به وسیله آپلود نشدن ظهور و بروز پیدا می کند که حذف شدن برخی عکس های سردار سلیمانی گواه در اینستاگرام گواه بر این مطلب است.

تخریب چهره مسلمانان یکی از کارها و اهداف اصلی صهیونیسم است

همچنین حجت الاسلام قهرمانی نیز در این نشست با اشاره به این که تخریب چهره مسلمانان یکی از کارها و اهداف اصلی صهیونیسم است، ابراز کرد: صهیونیست ها از طریق فیلم های سینمایی همچون «اُ زامبی» و مواردی از این قبیل سعی کرده اند تا چهره مسلمانان را بسیار خشن جلوه دهند و نوعی اسلام هراسی را در جهان ترویج کنند.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که دشمن برای تخریب موضوع شهادت طلبی مسلمانان عزم راسخی دارد، تأکید کرد: آن ها در فیلم های خود به گونه ای این نوع مباحث را تخریب می کنند که چهره مسلمانان در انظار جهان به شدت تخریب می شود.

کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: صهیونیسم همه توان خود را بر این گذاشته است که از مسلمانان به ویژه فلسطین و حزب الله لبنان هیولاسازی کند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات