۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۳۱۷
حجت الاسلام کهوند مطرح کرد؛

گفتمان سازی غرب در سایه ابزارهای رسانه ای

کارشناس رسانه گفتمان سازی را یکی از کارکردهای رسانه دانست و گفت: غرب از طریق رسانه به صورت بسیار هوشمندانه و به گونه ای که مخاطب متوجه نشود در حال گفتمان سازی و کنترل رفتار مخاطبان است.
حجت الاسلام کهوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کهوند ششم خرداد در نشست اساتید ارتباطات و رسانه که با محوریت گرامیداشت آرمان فلسطین در عرصه هنر و رسانه در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این که بیشتر شرکت ها و بنگاه های لوازم مختلف خانگی، اتومبیل، کالاهای فرهنگی و غیره در دستان غربی ها است، گفت:صهیونیست ها در کنار شرکت های اقتصادی نوعی فعالیت های دیگر همانند فعالیت برای نهادهای بین المللی مختلف، سازمان های جاسوسی و غیره نیز دارند.

کارشناس فضای مجازی سند 2030 را نمونه ای بارز از فعالیت های جاسوسی غربی ها معرفی کرد و اظهار داشت: باید دانست که این سند تنها در عرصه آموزش و پرورش نیست، بلکه در همه بخش های کشور وجود دارد و نکته قابل توجه این است که این سند هم اکنون در کشور در حاال اجرا است.

وی گفتمان سازی را یکی از مهم ترین کارکردهای رسانه دانست و ابراز کرد: غرب از این طریق به صورت بسیار هوشمندانه و به گونه ای که مخاطب متوجه نشود در حال گفتمان سازی است و رفتار مخاطبان را نیز کنترل می کند.

حجت الاسلام کهوند خاطرنشان کرد: یکی از اموری که در شبکه‌های اجتماعی خارجی به ویژه تلگرام استفاده می شود این است که هنگام نصب این نرم افزارها از مخاطب اجازه دسترسی به پیام ها و حتی پاک کردن برخی پیام ها قبل از رسیدن به دست مخاطب گرفته می شود و ما در انتخابات شاهد بودیم که تلگرام از این حربه بسیار استفاده می کرد.

عضو هیأت رییسه انجمن سواد رسانه طلاب تأکید کرد: گاهی اوقات برخی از عکس ها که خط قرمز شبکه های اجتماعی خارجی به حساب می آید را نمی توان پخش کرد و گاهی این رفتار به صورت حذف عکس و گاهی اوقات به وسیله آپلود نشدن ظهور و بروز پیدا می کند که حذف شدن برخی عکس های سردار سلیمانی گواه در اینستاگرام گواه بر این مطلب است.

وی اضافه کرد: بدانیم که اتحادیه اروپا برای شبکه هایی همچون تلگرام و یوتیوپ قانونی وضع کرده است مبنی بر این که اگر مخاطبان از آن ها درخواست کنند که تاکنون هر آنچه اطلاعات از آنها ذخیره شده است را در اختیارشان بگذارند و این شبکه ها از انجام آن سر باز بزنند باید جریمه های سنگینی را متحمل شوند.

حجت الاسلام کهوند در پایان یادآور شد: دشمن با اجرای سیاست انفجار اطلاعات و برجسته سازی برخی مباحث در فضای مجازی همه افکار عمومی را مشغول مباحثی نامتناسب و یا موضوعاتی همچون فوتبال و مصدومیت برخی بازیکنان و مواردی از این دست می کند و در سایه این امر فرهنگ خود را ترویج کرده و مردم را از توجه به مسائل ضروری منحرف می کند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات