۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۳۳۳
استاد حوزه علمیه:

تواضع و اخلاق عملی انسان را به مراتب بالا می‌رساند

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه بزرگان و علمای دین کوه تواضع هستند، گفت: تواضع و اخلاق عملی انسان را به مراتب ملکوتیه می‌رساند.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: مراجع تقلید خط قرمز همه ما هستند چرا که گوشت و پوست آنان در فقه آل محمد ذوب شده است.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند فلانی را فلانی تایید نمی‌کند کار درستی نیست این کلام موجب نفاق می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان نباید نسبت به اعمال خوب خود خرسند باشد، ابراز کرد: رضایت از نفس نتیجه را عکس می‌کند، نفس دشمن‌ترین دشمنان انسان است، نفس اگر از چیزی خوشش بیاید خودش را از همه برتر می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی تنها راه ورود انسان به بهشت را زدودن کینه و نفرت دانست و اظهار داشت: انسان باید فهیم و بزرگ شود تا نسبت به دیگران کینه ورزی نکند.

وی با بیان اینکه بزرگان و علمای دین کوه تواضع هستند، گفت: تواضع و اخلاق عملی انسان را به مراتب ملکوتیه می‌رساند بسیاری از بزرگان همچون مرحوم حضرت آیت الله ملکی تبریزی اهل تواضع و فروتنی بودند.

وی با بیان اینکه امروز برخی علنا در تلویزیون دروغ می‌گویند، تصریح کرد: ما انقلاب نکردیم که شما پولدارهای خونخوار بر ما حاکم شوید بعد بیایند دلار را گران کنند ما فدایی رهبر هستیم، درس اخلاقی که درد را نفهمد باید خط بخورد این عین اخلاق است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات