۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۳۳۴
حجت الاسلام دارستانی:

هدف و نهایت خلقت بندگی خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز صدای دلتنگی خدا برای شنیدن صدای بنده است، گفت: هدف و نهایت خلقت بندگی خداوند است.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی استاد حوزه علمیه در مراسمی که به همت هیات رزمندگان غرب تهران شب گذشته در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند بندگانش را بسیار دوست دارد.

وی افزود: بر همین اساس خداوند در همه لحظات منتظر بازگشت افرادی است که به سبب معصیت از او دور شده و فاصله گرفتند. خداوند بسیار مهربان است بنابراین انسان نباید مهربانی خدا را فدای دنیای فانی کند.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه انسان باید بداند هدف و نهایت بندگی کدام است، ابراز کرد: هدف و نهایت بندگی عبد صالح شدن است، عبادت و بندگی در اوج جوانی بسیار ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ما شاهد بودیم رزمندگان نوجوان و جوان چگونه عجیب خدا را عبادت می‌کردند آنان مرگ را به سخره گرفته بودند بدون آن که از مرگ بترسند به سوی او حرکت می‌کردند این نتیجه بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند نسبت به بندگانش بسیار مهربان‌تر از مادر به فرزندش است، گفت: نماز صدای دلتنگی خدا برای شنیدن صدای بنده است خداوند با نماز می‌خواهد بنده‌اش با او سخن بگوید.

حجت الاسلام دارستانی با تاکید بر اینکه انسان هر زمانی که بخواهد و اراده کند می‌تواند توبه کند، تصریح کرد: انسان با اقامه نماز یومیه روزی 5 مرتبه به ملاقات خداوند نائل می‌شود از این رو نماز باید به درستی و نیکویی اقامه شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند شب قدر را قرار داد تا انسان گناهکار از اعمال ناپسند خود توبه کند، اظهار داشت: شب قدر فرصتی بی نظیر است که نباید آن را از دست داد، رحمت خداوند در این شب شامل بندگان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان هرگز نباید تکبر بورزد کبر او را از مقام بندگی تنزل می‌دهد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات