۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۴۵۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

توبه انسان را به خدا نزدیک می کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توبه انسان را به خدا نزدیک می کند، گفت: انابه انسان نباید موقتی باشد و نباید تصور کند که در سنین بالا انابه لازم نیست اتفاقا انسان در سن پیری باید انابه بیشتری داشته باشد.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتي ماه مبارک رمضان که در حسینیه الزهرا(س)برگزار شد، گفت: انابه برای اهل سلوک و سالک الی الله است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس و خلوت گرفتن با خداوند متعال است اینکه در این شبها مردم در برای شرکت در هیات های مذهبی جمع می‌شوند، انابه است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه امامان معصوم از خداوند متعال انابه درخواست می کردند، اظهار داشت: برخی در شبهای قدر توبه می‌کنند ولی بعد از آن چون اهل انابه نیستند خود را مجدد رها می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انابه داشتن مدرک تحصیلی و شغل آن چنانی نمی‌خواهد چرا که انابه انس گرفتن با خداوند و روی آوردن به تمام معنا به خداوند متعال است.

وی بیان داشت: عبد اگر در توبه خود صدق داشته باشد در درجه بعد توبه، صاحب انابه می‌شود بنابراین انابه پس از توبه است انسان بعد از توبه بسوی خداوند جهت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه توبه چراغ و انابه فراق است، ابراز کرد: اسلام و حوزه معنویت راه نشان می دهد توبه عملی است که گرد و غبار را از وجود انسان می زداید.

وی با تاکید بر اینکه امیرمومنان علی(ع) صراط مستقیم است، گفت: ما مسجد می رویم و در کنار فقها قرار می گیریم تا صراط ما امام صادق(ع) باشد اگر کسی به دنبال صراط باشد راه را به راحتی خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از بزرگان حتی مکروهات را هم انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: انابه انسان را به جایی می‌رساند که پس از مرگ و در لحظه شهادتین وجود مثالی انسان باز می‌گردد و پاسخ شهادتین را می‌دهد مرحوم آیت الله نجفی در هنگام خاکسپاری و تلقین همه شهادتین را بدون اینکه در عبارتی گیر کنند تکرار کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انابه انسان نباید موقتی باشد و نباید تصور کند که در سنین بالا انابه لازم نیست اتفاقا انسان در سن پیری باید انابه بیشتری داشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات