۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۶۵۹۹
استاد حوزه علمیه:

معرفت سبب نابودی منیّات و ظلمات روح می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: در واقع انسان با هر معرفتی که کسب می‌کند منیّات و ظلمات روح خود را از بین می‌برد و نقاط نورانی در قلبش روشن می‌شود.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: حقیقت انسان این است که باید آیینه تمام نمای خدا شود و تمام معارف و علوم ریز و درشت در قلب او زنده شود.

وی افزود: در واقع انسان با هر معرفتی که کسب می‌کند منیّات و ظلمات روح خود را از بین می‌برد و نقاط نورانی در قلبش روشن می‌شود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: روایت است شیطان از مومن می‌ترسد مادامی که بر نمازهای یومیه محافظت داشته باشد؛ در واقع به همه ما نماز را داده‌اند اما این ما هستیم که آن را حفظ و یا ضایع می‌کنیم.

وی بیان داشت: هر بار که یا الله می‌گوییم قبل از اینکه ما خدا را صدا بزنیم، خدا ما را صدا کرده است، هر یا حسینی که می‌گوییم قبل از آن ذکر، ائمه(ع) ما را صدا زده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی در ادامه اظهار داشت: روایت است نماز ما باید نماز مودّع(آخرین نماز) باشد و همواره در حالی که نماز می‌خوانیم انبیا سمت راست، ملائکه سمت چپ و ملک الموت پشت سر ایستاده‌اند؛ به همین علت در پایان نماز بر ایشان سلام می‌دهیم.

وی  در ادامه روایت بیان داشت: در نماز باید خدا را بالای سر، جهنم را در زیر پا و بهشت را پیش رو ببینیم. نماز ستون دین است و تا زمانی که ستون بنایی برقرار باشد، آن بنا باقی خواهد ماند مانند مملکت که ارکان و ستون‌های آن ولایت فقیه، قوه مقننه، مجریه و قضائیه، مردم و دین مردم هستند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: نماز، شب قدر، نماز شب حقیقتی است در دل انسان که نباید آن را ضایع کند. هر چه محافظت ما بر دین و دستورات الهی بیشتر شود، پرده و حجاب بین ما و اهل بیت(ع) بیشتر کنار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر توفیق انجام عبادات و اعمال صالح را از خدا می‌خواهیم باید ظرف وجودی خود را وسیع کنیم تا ظرفیت کافی برای دریافت فیوضات و توفیقات را داشته باشیم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات