۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۶۶۶۰۰
آیت الله میرباقری:

ذکر مایه جلای قلب انسان است

نماینده مجلس خبرگان گفت: کسی که به وادی ذکر و امام نرسیده و خارج از آن قرار دارد، همه عالم برای او زندان است اما وقتی در وادی ولایت امام قرار گرفت همه چیز و همه جا برای او آیات الله و محیط ذکر است.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  در طرح تقویت مبانی اعتقادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه تفسیر خطبه ۲۲۲ نهج البلاغه، گفت: خداوند متعال به ما اجازه داده یاد او باشیم و از ذکر او غافل نشویم و تمام همّ و غم و قبله دل ما حضرت حق باشد.

وی افزود: جای ذکر، جایی است که در آن چراغ و نور هدایت الهی روشن است و خداوند آن را رفعت داده است. اگر خود را به خانه توحید، ولایت و اهل بیت(ع) که در آن نور هدایت روشن است رساندیم، در آنجا اجازه ذکر داریم.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: خارج از بیت ولایت و امام همه چیز تاریک، حجاب و ظلمانی است. کسی که به وادی ذکر و امام نرسیده و خارج از آن قرار دارد، همه عالم برای او زندان است اما وقتی در وادی ولایت امام قرار گرفت همه چیز آیات الله و محیط ذکر است.

وی بیان داشت: در وادی ذکر، توجه به حضرت حق و حضور در محضر خداوند متعال را به انسان می‌دهند. در این محیط خواب انسان هم ذکر است و غفلت لحظه‌ای بر او عارض نمی‌شود.

قرآن کریم دیده‌های رسول اکرم است

آیت الله میرباقری اظهار داشت: قلب انسان سرمایه بزرگی است که خداوند متعال به انسان عنایت کرده و می‌تواند موطن توجه به حضرت حق و نور الهی باشد. خداوند جل جلاله ذکر را مایه جلای قلب انسان قرار داده است.

وی ابراز داشت: وقتی انسان وارد بیت النور و شعاع وجودی نبی مکرم(ص) شد تبدیل به خانه ذکر می‌شود و پرده‌های غفلت کنار رفته و حقایق بر او آشکار می‌شود. قرآن کریم در واقع دیده‌های رسول اکرم(ص) است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر قلب تحت تربیت قرار گرفت، به امام رسید و با ایشان همراه شد، اهل مشاهده برزخ و قیامت می‌شود و می‌تواند اسرار پشت پرده را با دیگران در میان بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قلب را احیا کنیم، صیقل بزنیم و مراقبه کنیم، می‌تواند ذیل پرتو ایمان، به رویت ایمانی از حضرت حق برسد. به تعبیر امام علی(ع) کسانی که در آیات قرآن فکر نمی‌کنند و سقف پرواز روح آنها بیش از سقف دنیا و رو به آخرت نیست، خداوند بر دل‌ها، گوش‌ها و چشم‌های آنها مهر می‌نهد تا هیچ چیز را فقه و درک نکنند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات