۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۶۶۶۲۴
استاد حوزه علمیه:

شروط رهبری خط قرمز مسؤولان در مذاکره با اروپایی‌ها باشد

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به پیگیری مذاکرات تیم هسته‌ای ایران با کشورهای اروپایی به‌منظور تداوم توافق برجام، گفت: باید مذاکره‌کنندگان ما شروط رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان خط قرمز مذاکره با اروپایی‌ها تعیین کنند.
برجام و اتحادیه اروپا

حجت‌الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی برای ملت ایران استقلال به همراه آورد، افزود: از همان ابتدا استقلال در تمام شئون ازجمله استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر انقلاب و نظام بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: سه نوع استقلال داریم و این سه نوع، پشت سرهم‌اند. یکی مشکل است، دومی از اولی مشکل‌تر است، سومی از همه مشکل‌تر است.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: بنا به فرموده رهبری آن‌که مشکل است و ملت ما آن مشکل را حل کرد و نتیجه‌اش را به دست آورد، استقلال سیاسی است، از این مشکل‌تر استقلال اقتصادی است و سومی که از همه سخت‌تر است استقلال فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: مفهوم استقلال سیاسی را، مردم در عمل و عینیت جامعه لمس و هضم کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که نمادها و جلوه‌های این استقلال، در مرئی و منظر جهانیان قرار گرفته، حتی کودکان و نوجوانان ما با مفاهیم سیاسی آشنا شده‌اند و ملت ما به‌عنوان تحلیل گران سیاسی شناخته می‌شوند و اظهارنظر می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تعریف استقلال سیاسی می‌فرماید: استقلال سیاسی؛ یعنی این‌که امروز در این کشور کسانی که مسؤولند چه مجلس و چه قوه قضائیه، همه خدمتگزاران شما مردم‌اند و این‌ها زیر بار هیچ‌کس، جز تکلیف الهی‌شان نیستند.

وی اظهار کرد: بر این اساس اکنون که مذاکرات تیم هسته‌ای ایران با کشورهای اروپایی به‌منظور تداوم توافق برجام پیگیری می‌شود، باید مذاکره‌کنندگان ما شروط رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان خط قرمز مذاکره با اروپایی‌ها تعیین کرده و از این شروط گام را فراتر نگذارند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات