۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۶۶۶۲۵
امام جمعه بجنورد:

طب اسلامی و سنتی باید در جامعه رواج یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: طب اسلامی و سنتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید رواج یابد؛ اما در این زمینه باید افراد متبحر وارد میدان عمل شوند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان بخش سلامت، اظهار کرد: سلامت جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید همه در این راستا همت کنند.

وی افزود: اسلام سلامتی و بهداشت را مورد تأکید قرار داده؛ ازاین‌رو باید مسؤولان این بخش به روش‌های گوناگون سلامتی جامعه را ارتقا بخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت طب اسلامی و بهداشت جامعه، گفت: اسلام درزمینهٔ پیشگیری و درمان بیماری‌ها راهکار تعیین کرده؛ به‌گونه‌ای که یکی از سوغات‌های پیامبر اسلام (ص) در شب معراج حجامت است.

وی اظهار کرد: طب اسلامی و سنتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید رواج یابد؛ اما در این زمینه باید افراد متبحر وارد میدان عمل شوند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی جامعه برای استفاده از طب اسلامی و سنتی، از ضروریات است.

وی در ادامه گفت: جامع‌ترین سخن اسلام و قرآن در مورد سلامتی «کلوا واشربوا و لا تسرفوا» و میانه‌روی در خوردن و آشامیدن است که اگر این مسئله رعایت شود بسیاری از بیماری‌ها درمان خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: برای ارتقای جامعه در حوزه‌های مختلف باید عقل معاد، یعنی تقوا، عقل معاش، یعنی معیشت و اشتغال و عقل معاشرت آن‌ها ارتقا یابد تا مشکلات اصلی مردم حل شود./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات