۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۶۶۶۲۸
آیت الله ناصری:

عقوبت سخت و عاقبت بخیر نشدن حاصل رفتار غلط با والدین است

آیت الله ناصری با تأکید بر اهمیت صله رحم، گفت: مادر و پدر حقوق بسیاری بر گردن ما دارند که هر مقدار به آنها خدمت کنیم باز هم کم است و نمی‌توانیم حقوق آنها را ادا کنیم.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان با تأکید بر اهمیت صله رحم و ضرورت توجه به صله رحم، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند اگر صله رحم داشته باشید در اقوام و خویشان خود محبوب و مورد توجه دیگران خواهی بود و من این موضوع را ضمانت می‌کنم.

وی در ادامه افزود: همچنین امام علی(ع) صله رحم را از عوامل طول عمر ذکر کرده و ضمانت کرده‌اند کسی که صله رحم داشته باشد طول عمر خواهد داشت و زمانی که فوت کند بلافاصله به بهشت می‌رود و مورد مغفرت و بخشش خداوند واقع می‌شود.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت توجه انسان به دِینی که والدین بر گردن فرزندان دارند، اظهار کرد: مادر حقوق بسیاری برگردن فرزند دارد، چرا که با همه وجود خود از زمان بارداری تا رشد فرزند، همواره از جان خود برای او صرف کرده است و شیره وجود خود را در دوران نوزادی به فرزندش داده تا او رشد کند و بزرگ شود.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه رفتار ناصحیح با پدر و مادر را موجب عقوبت سخت و عدم عاقبت بخیری برشمرد و تصریح کرد: اگرچه حق مادر بیشتر است از حق پدر اما پدر هم حقوق بسیار سنگینی بر گردن فرزندش دارد، اگر فرزندی در برابر پدر خود بایستد و سالها زحمت و تحمل سختی کشیدن پدرش را نادیده بگیرد دنیا و آخرت خود را از بین برده و بسیار زیان کرده است.

وی خدمت به والدین را توفیقی بسیار بزرگ و موجب سعادت دنیا و آخرت برشمرد و خاطرنشان کرد: مادر و پدر حقوق بسیاری بر گردن ما دارند که هرمقدار به آنها خدمت کنیم باز هم کم است و نمی‌توانیم حقوق آنها را ادا کنیم، در روایات بر عظمت حقوق والدین به ویژه مادر بر گردن فرزندان بسیار تأکید شده است./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات