۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۶۶۵۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

غیبت و تهمت از مصادیق تحقیر است

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه غیبت و تهمت از مصادیق تحقیر است، گفت: خداوند از تحقیر کنندگان روی بر می‌گرداند و به آنها اعلام دشمنی می‌کند.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین، امروز در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: کسانی که دیگران را تحقیر می‌کنند خداوند آنان را در دنیا و آخرت تحقیر کرده و آنان را در زمره دشمنان خود قرار می‌دهد.

وی افزود: خداوند از تحقیر کنندگان روی بر می‌گرداند و به آنها اعلام دشمنی می‌کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: تحقیر دیگران سبب می‌شود مردم با فرد تحقیر کننده دشمن شوند.

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه خداوند رحمت خود را از کسانی که دیگران را تحقیر می‌کند بر می‌دارد، اظهار داشت: اگر کسی مسلمانی را تحقیر کند خداوند دشمنی و کوچکی را بر او وارد می‌کند.

وی تحقیر کردن دیگران را از عوامل افزایش مشکلات دانست و گفت: جوانمردی از خصائص اهل سلوک است تحقیر نکردن دیگران جوانمردی است.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: رسالت انبیا این بود که به مردم بگویند حق تحقیر کردن و خوار کردن کسی را ندارند و اگر کسی چنین کند با خشم خداوند مجازات خواهد شد. در جهنم دره‌ای سوزان وجود دارد که تحقیرکنندگان در آن جای می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کسی حق ندارد برادر دینی خود را که دچار فقر شده خوار کند، ابراز کرد: تحقیر کردن با اهل بهشت بودن یک جا جمع نمی‌ورد از این رو سعی کنید از تحقیر دیگران پرهیز کنید.

رییس بنیاد فارس المومنین غیبت و تهمت را از مصادیق تحقیر دانست و اظهار داشت: خداوند انسان تحقیر کننده را در قیامت مقابل دیدگان اهل محشر تحقیر خواهد کرد. انسان تحقیر کننده به سبب کبر،دشمنی و یا داشتن حسادت دیگران را خوار می‌کند.

وی ملاک راز را مخفی بودن دانست و گفت: انسان با برملا کردن سر دیگران به حسنات دست نخواهد یافت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات