۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۶۶۷۵
امام جمعه بابلکنار:

مسجد پایگاه مهم ترویج سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام بابائیان مسجد را پایگاه مهم ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی عنوان کرد و گفت: مسجد سنگر مهم برای در امان ماندن از تیرهای زهرآلود ناتوی فرهنگی دشمنان است و در این راستا باید بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در جمع فعالان حوزه مسجد در مسجد جامع شهر مرزیکلا مهمترین دستاورد ماه رمضان را بندگی خالصانه در برابر خداوند بیان کرد و گفت: روزه  برای تطهیر جان و مهار نفس است و انسان با تحمل سختی ها در روزه داری بندگی خود را به پرودگار متعال نشان می دهد.

وی افزود: ماه رمضان ماه آشتی با خدا و سیر سریع تکامل معنوی انسان در فرصتی بسیار کم است.

استاد حوزه علمیه به تعبیر دیگری از امامان معصوم(ع) در خصوص ماه رمضان پرداخت و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه مسابقه برای به دست آوردن رضای الهی و جمع کردن توشه برای آخرت است.

وی ادامه داد: عید حقیقی برای انسان مومن زمانی است که انسان به سمت گناه نرود و بر این اساس ماه رمضان عید بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می شود و باید قدردان این لحظه ها و فرصت ها بود.

حجت الاسلام بابائیان بر لزوم آشنایی و انس بیشتر با قرآن در ماه رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: فهم از قرآن تعیین کننده جایگاه معنوی انسان است و کتاب های آسمانی بر اساس روایت های وارد شده از امامان معصوم(ع) در ماه مبارک رمضان برای بشریت از سوی خداوند متعال نازل شده اند.

وی بسترسازی و مهیا بودن محیط مساجد را ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار داد و افزود : متاسفانه برخی از افراد از مسجد که خانه امن خداوند است، دوری می کنند و ما باید با دعوت و ایجاد انگیزه آن ها را با نمازجماعت و مسجد آشتی دهیم.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه به برخی از آداب حضور در مسجد از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: تاکید حضور در مسجد به همراه فرزندان برای شرکت در نمازجماعت و قرائت توام با فهم از قرآن برای تربیت دینی مسجد محور است و باید اهتمام همه آحاد و اقشار برای احیای مساجد و بازگردادن جایگاه آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسجد سنگر مهم برای در امان ماندن از تیرهای زهرآلود ناتوی فرهنگی دشمنان است و در این راستا بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد.

حجت الاسلام بابائیان پایگاه مهم ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی را مسجد عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت اجتماعی یک جامعه دینی و ولایی در مسجد رقم می خورد و تربیت دینی نسل های جدید جامعه بر اساس آموزه هایی مانند ایثار و کمک به هم نوع در مسجد صورت گیرد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات