۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۶۶۹۰
دبير جامعه روحانيت كاشان:

دستورات الهی براساس مصلحت انسان است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: خداوند آنچه را براي انسان منع يا مجاز كرده براساس مصلحت انسان است و اگر انسان در مقابل احكام الهي قرار بگيرد و تبعيت نكند با دست خودش زمينه سقوط خود را فراهم كرده است.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل چهارشنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد قائميه برگزار شد در تفسير آيه 51 سوره حجر،گفت: ويژگي حضرت ابراهيم اين است تمامي اديان خود را وابسته حضرت ابراهيم مي دانند و مقبوليت خاصي را بين پيامبران دارد.  

وي افزود: داستانهاي مختلفي از حضرت ابراهيم در قرآن بيان شده است كه يكي از اين داستانها در سوره مباركه حجر و در ارتباط با داستان حضرت ابراهيم و لوط است.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: براساس روايات در فاصله 10 هزار سال 124 هزار پيامبر از حضرت آدم تا پيامبر اكرم(ص) آمدند كه اين تعداد پيامبر در اين مدت سبب شد تا خيلي از پيامبران در يك دوره همزمان در چندين منطقه حضور داشتند و قوم لوط از اقوامي بودند كه مرتكب گناه بزرگي مي شدند تا اينكه خداوند فرشتگاني فرستاد تا آنها را مجازات كنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر گفته مي شود اسلام دين سخت گيري است و نگاه به نامحرم را حرام كرده است براي اين است كه براي ارتكاب به گناه حد و حدود و اندازه معيني وجود ندارد و هر انساني وارد وادي گناه شود تمام وجود او را آلوده خواهد كرد.

وي يادآور شد: امروز در دنياي غرب آزادي هاي جنسي و همجنس بازي آنها را قانع نكرده است و ازدواج انسان با حيوانات را در دستور كار كار قرار داده اند و آن را قانوني اعلام كرده اند.   

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: خداوند آنچه را براي انسان منع و يا مجاز كرده است براساس مصلحت انسان است و اگر انسان در مقابل احكام الهي قرار بگيرد و تبعيت نكند با دست خودش زمينه سقوط خود را فراهم كرده است.

حجت الاسلام شاه فضل يادآور شد: امروز در كشورهاي غربي وضعيت به گونه اي است كه در برخي از كشورها 85 درصد نوزداني كه متولد مي شوند مشخص نيست پدر و مادر آنها چه كسي است و انسان هاي بي هويتي هستند كه وقتي وارد جامعه مي شوند كنترل آنها  غير ممكن است.

وي افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد، دستوراتي كه به شما داده مي شود جدي بگيريد و از آن سرپيچي نكنيد و نسبت به واجبات نماز و روزه و امر به معروف و نهي از منكر بي تفاوت نباشيد، چرا كه بي تفاوتي در مقابل هر يك از واجبات انشان را از مسير هدايت دور خواهد كرد.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: در چنين شرايطي كه جهان غرب به طرف پرتگاه مي رود ما بايد خدا را شاكر باشيم كه در كشور و شهر مذهبي و ولايي و قرآني متولد شديم كه با وجود اينكه در عصر ماهواره و اينترنت و مفاسد اجتماعي قرار داريم اما مساجد ايران لبريز جوانان است.

وي افزود: تنها در شهرستان كاشان تنها 600 جلسه قرائت قرآن در شب هاي ماه مبارك رمضان برگزار مي شود كه اين تعداد به غير از جلسات روزانه قرائت قرآن بانوان است كه بايد قدر دان اين فرصت ها باشيم و براي اوليا خود و بانيان اين جلسات دعا كنيم كه با برگزاري اين جلسات پيوند ما با قرآن و خدا و اهل بيت برقرار كرده اند و اميدواريم بتوانيم ارتباط بين خود و قرآن و خدا را حفظ كنيم و خداوند توفيق عمل به آيات نوراني قرآن به همه بدهد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات