۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۶۶۷۰۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

عاقبت گناه سقوط در آتش جهنم است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاقبت گناه سقوط در آتش جهنم است، گفت: اگر بخواهیم خدا از ما راضی باشد و در قیامت سرافراز باشیم و شیطان از ما ناامید شود نباید به استقبال گناه برویم.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی، گفت: انسان باید مراقب باشد که رضایت خداوند را کسب و حفظ کند.

وی افزود: ما باید به این فکر کنیم که خداوند چه از ما می‌خواهد تا از ما راضی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره تقوای در عبادت، ابراز کرد: تقوای در عبادت آن است که انسان عبادات و واجبات الهی را به درستی و براساس کسب رضای خداوند به جای آورد بنابراین تقوا مراقبت در رضای خداوند است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان نباید به طمع بهشت نماز بخواند انسان اگر به طمع بهشت نماز بخواند این عمل را تجارت در عبادت می‌گویند و اگر از روی ترس جهنم رفتن کسی نماز بخواند این عبادت ترسویان به شمار می‌رود در حالی که عبادت انسان باید برای کسب رضای الهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید به استقبال عبادات برود، اظهار داشت: روایت است اگر انسان برای اقامه نماز قبل از اذان آماده شود این تقوا در واجبات است، از دیگر تقوای واجبات الهی انجام عبادات با خضوع و خشوع است از این رو انسان برای انجام فرایض الهی نباید مغرور در محضر خداوند حاضر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه خداوند دوست دارد انسان در نماز عبد باشد، عنوان کرد: خداوند دوست دارد انسان حق واجبات را به جای آورد برای مثال انسان برای اقامه نماز ظهر چند ساعت فرصت ادا دارد اما حق نماز آن است که انسان اول وقت و با اخلاص نماز را اقامه کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان نباید عبادات را بر اساس ریا انجام دهد، گفت: انسان در عبادت باید مراقب باشد که در قیامت باید پاسخ بدهد انسان اگر به اندازه توان واجبات را انجام دهد در قیامت شرمنده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان در قیامت با دیگران مقایسه می‌شود، تصریح کرد: انسان باید کاری کند که شیطان از او ناامید شود بنابراین انسان اگر عبادتش کامل و خوب باشد شیطان از او ناامید می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خدا از ما راضی باشد و در قیامت سرافراز باشیم و شیطان از ما ناامید شود نباید به استقبال گناه برویم. عاقبت گناه سقوط در آتش جهنم است و هیچ انسان عاقلی به استقبال گناه نمی‌رود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات